Månadssammanfattning Januari 2014

 
                                                                                                                 
 
Lästa:
Du går inte ensam av Mari Jungstedt
Rubinröd av Kerstin Gier
Safirblå av Kerstin Gier
Beautiful Creatures - Det högsta priset, det största offret av Kami Garcia och Margaret Stohl
berättelser från yttre förorten av Shaun Tan
För dig blottad av Sylvia Day
För dig sedd av Sylvia Day
Eragon av Christopher Paolini
 
Antal lästa: 8st
Hyllvärmare: 6st
Svenska: 8
st
Engelska: 0st
Omläsningar: 0st 
 
Bästa bok: Det måste nog ändå vara Rubinröd eller Safirblå
Sämsta bok: Jag har läst riktiga höjdar böcker i Januari och även om För dig blottad bara fick tre av mig på goodreads så är den inte dålig. Den var pinsam i början men sen blev jag ju fast. Så ingen sämsta bok denna månad!
Största överraskning: Eragon, den har jag haft ett tag (typ ett år) men inte läst förren nu. Jag har varit lite rädd för att den ska kännas lite för fantasy-aktig. Men det gjorde den inte och jag gillar den skarpt! Nu hoppas jag på att resterande delar är lika bra.
Största besvikelse: För dig blottad, den kändes lite väl lik Fifty Shades, till och med karaktärerna. Men jag gillar den ändå!
 
Kommentar: Jag hade en vecka ledigt efter jul någon gång och då hann jag läsa hälften av böckerna. Sen har det varit fullt upp med plugg. Kurslitteraturen har jag valt att inte ta med i mina månadssammanfattningar, då jag anser att jag endast vill ta med nöjesläsningen.
Jag har som sagt bara läst riktigt bra böcker i Januari och det är bara För dig blottad som fått en trea i betyg restan har fått fyra eller högre.
 
Just nu läser jag: Konsten att tala med en änkling, men jag känner att det är en bok som kommer skuffas undan när jag hittar någon annan bok som jag hellre vill läsa. Elaenor & Park tänkte jag börja läsa så fort tiden finns.

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Åh måste verkligen läsa Kerstin Giers böcker snart! Det är så många som gillar dem :)

Svar: Ja det måste du verkligen! :D
Elina

2014-02-05 @ 14:14:10
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Lena

Väntar på att Rubinröd skall komma in på biblioteket så jag kan komma igång med den serien!

Svar: Den är så otroligt bra! Hela serien är så otroligt bra! :)
Elina

2014-02-06 @ 18:09:06
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0