En lista

Senast köpta inbundna bok:  Det var Mycket mer än så av Sarah Dessen. Fast den var ju inte inbunden, den var i kartonnage utan löstagbart omslag.

Senast köpta pocketbok: Det är någon från bokrean som jag förbokat, det gills tycker jag. Nattens cirkus och slutet på Mr.Y tror jag den heter. 

Favoritgenre: Young Adult fast på svenska. Unga vuxna som avdelningen heter på biblioteket känns inte som rätt ord för genren. 

Favoritbokhandel: Jag var till Stockholm i våras och gick för första gången in på SF bokhandeln, då hittade jag min favorit! Men annars är det Akademibokhandeln inne på Flanör här i Gävle.

Favoritbibliotek:  Stadsbiblioteket här i Gävle har helt okej utbud, men det känns inte så mysigt. Alftast lilla bibliotek är mysigare, så Alftas med Gävles utbud :)

Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan, jag ha satt fast en lampa på fönsterbrädan så jag har min lilla läshörna. Eller sängen, köpt ny sänggavel nu så det känns mysigare att läsa i sängen nu än förrut, men det är så lätt att somna där.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Det får nog bli på tåget, det får tiden att gå fortare och man kan få bort lite av den stimmiga omgivningen då när man kommit in i boken. 

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Kartonnage böcker gills också tycker jag. Gail Carringer, Veronica Roth, Sarah Dessen, Fredrik Backman och ... jag kommer inte på en till!

Bästa lässnackset: Jag älskar popcorn, så det är mitt svar. Visst blir man fet av fingrarna men man få helt enkelt äta med några fingrar, komma ihåg vilka och bläddra med de andra. Choklad gillar jag också mycket men det blir fläckar hur man än äter. 

Bästa läsdrycken: Coca-cola och varm choklad! Jag har druckit mig less på te. Men om jag ändå skulle dricka te så blir det citronte med honung!

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Helst tyst eller lite vardagsbrus som inte stör. Alltså ingen form av prat eller musik. Fast musik fungerar bara jag kommit in i boken. 

När på dygnet läser du helst? Spelar ingen roll, bara jag inte är trött så kan jag läsa när som helst. 

Bästa bakfylleläsningen: Jag fattar inte riktigt, när man är bakis, bakis eller bookhangover? Jag gissar på det sista och då säger jag Underbara Helvete eller Femtio Nyanser. 

Bästa kollektivtrafikläsningen: En deckare, helst av Mari Jungstedt och i pocket! De är lättlästa och man kommer in i dem på en gång. Man kan lätt glömma bort omgivningen och kanske missa en hållplats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0