Månadssammanfattning Juli 2014

 
 
Läst:
Sankta Psyko av Johan Theorin
På vinst och förlust av David Nicholls
Livet, universum och allting av Douglas Adams
Om jag stannar av Gayle Forman
The unbecoming of mara dyer av Michelle Hodkin
Torka aldrig tårar utan handskar - döden av Jonas Gardell
Liesl & Po av Lauren Oliver
Blodläge av Johan Theorin
Himlen börjar här av Jandy Nelson
Wither av Lauren Destefano
Längta av Sylvia Day
Jokern av Markus Zusak
Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
Spökstaden av Ransom Riggs
om detta talat man endast med kaniner av Anna Höglund
Mamette av Nob
(De överstrukna är böcker som jag trodde jag läst under Juli men som jag läste under Juni)
 
Antal lästa:  16st
Hyllvärmare: 6st
Svenska:
13st
Engelska: 3st
Omläsningar: -
Påbörjade serier:
3st, The selection, Mara Dyer & The chemical garden
Avslutade serier:
1st, Torka aldrig tårar utan handskar.
Nya böcker:
9st
 
Bästa bok: THE UNBECOMING OF MARA DYER! Wither hade kunnat fått delad första plats om det inte vore för slutet i den.
Sämsta bok: Om jag stannar, jag plågade mig igenom bok i hopp om att den skulle ta fart och bli bättre.
Största överraskning: Himlen börjar här, den var mycket bättre än vad jag trott. Blodläge och Sankta psyko var också MYCKET bättre än förväntat.
Största besvikelse: Slutet på Wither, det kändes så mesigt. Så nu är frågan om serien ens är värd att fortsätta läsa.
 
Kommentar: Sommarlovet är i fullgång men strandläsningen blir inte av. Det har varit alldeles för varmt. Anledningen till att det blivit så många böcker läst är på grund av alla resor jag gjort. Bussresa till och från Stockholm, bilresa tur och retur från både Göteborg och Norge.
 
Just nu läser jag: Nattens cirkus, den går riktigt trögt alltså. Har kommit ca 80 sidor in, blir den bättre?

Kommentarer
Postat av: Monika

Det var ingen dålig hög det :)

Läser precis Sankta Psyko och hittills känns den bra och väldigt snabbläst.

Svar: Har läst tre böcker av Theorin tidigare och Sankta Psyko är nog den bästa :)
Elina

2014-08-05 @ 08:10:57
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Elin - Bokparadiset

Åh jag önskar också jag hade hunnit läsa så många som du! Och många bra böcker verkar de som också :)

Svar: Om jag fick välja skulle jag hellre åkt till Italien än att läsa många böcker ;) Ja det var en riktigt bra månad med många bra böcker :)
Elina

2014-08-05 @ 19:21:55
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Klara

Himlen börjar här tycker jag är en riktigt fin bok! :)

Svar: Ja jag håller verkligen med dig! :)
Elina

2014-08-06 @ 13:10:36
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0