Månadssammanfattning Oktober 2013

 
 
Lästa:
Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
Beautiful Creatures - svåra val, mörka hemligheter av Margaret Stohl & Kami Garcia
Rekviem av Lauren Oliver
Mörk Ängel av Laini Taylor
Barnlitteraturanalyser av Elina Drunker 
Böcker inom och omkring oss av Aidan Chambers
Astrid Lindgren - Vildtornig och Lägereld och av Vivi Edström
Den dubbla tystnaden av Mari Jungstedt
Nordiska väsen av Johan Egerkrans
Till vildingarnas land av Mauricce Sendak
Fotoalbumet av Laura Trenter
LasseMaja och Kärleksmysteriet av Martin Widmark
LasseMaja och Tågmysteriet av Martin Widmark
Sune och Tjejhatarligan av Sören Olsson och Anders Jacobsson
Promenad av Lotta Olsson och Maria Jönsson
Enders spel av Orson Scott Card
Skogens systrar av Petrus Dahlin
Mio min mio av Astrid Lindgren
Trolldom i gamla stan av Martin Olzak
Spiderwick: Vättar i väggen av Holly Black
 
Antal lästa: 20st
Svenska: 20st
Engelska: 0st
 
Bästa bok:  Rekviem och Nordiska väsen!. 
Sämsta bok: Enders spel
Största överraskning: Böcker inom och omkring oss, den var till och med rolig att läsa för att vara kurslitteratur. Av de "vanliga" böckerna så säger jag Beautiful Creatures - svåra val, mörka hemligheter, eftersom jag inte gillade ettan så värst. Men tvåan var ju riktigt bra, vilket jag inte trodde. 
Största besvikelse: Mio min Mio, när jag berättade att jag läste den så blev folk till sig och sa att den var så fantastisk och underbar. De höjde ribban, men jag tycker inte att boken höll det måttet. Men den var bra!
 
Kommentar: Det blev iktigt mycket läst den här månaden. Vi hade som uppgift att läsa 1000 sidor barn och ungdomslitteratur i skolan plus tre till böcker. Sju av alla dessa tjugo lästa var böcker som jag vanligen skulle ha läst. Men det känns så bra att ha läst Mio min Mio och Till vildingarnas land.
 
Just nu läser jag: Den femte vågen, som har visat sig vara mycket bättre än vad jag trodde. Bloodlines fortsätter jag med men det går segt då mycket andra böcker prioriteras före tyvärr. Jag planerar även att läsa alla Hungerspels böckerna innan preimären. 

Kommentarer
Postat av: Anna - Bokbabblaren

Rolig skoluppgift det verkar ha varit! :)

Svar: Det var det, uppgiften var mest bara för att man ska ha lite koll på barn och ungdomslitteraturen. Jag hade gärna läst 1000 sidor till ;)
Elina

2013-11-01 @ 10:37:33
URL: http://bokbabblaren.blogspot.com
Postat av: Gia

Vad duktig du varit :)

Svar: Ja eller hur! :) Vet inte vart jag fått all tid ifrån!
Elina

2013-11-01 @ 11:23:48
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Carro

Oj, här blev det mycket läst! :D Jag håller på med Rekviem nu, är sådär inställd just nu.

Svar: Ja, det känns härligt :D Jag älskade den från början, meeeeeeeeen jag kan inte säga så mycket mer om den för jag är rädd att spoila den för dig. Jag får hålla utkik efter din recension på den :)
Elina

2013-11-01 @ 12:03:25
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Caroline - Bland böcker

Åh shit så många böcker du läst! Härligt! Av dessa har jag bara läst den av Mari Jungstedt, och den gillade jag!

Svar: Alla böcker av Mari Jungstedt jag läst har jag gillat otroligt mycket förutom en, någonting med ängel heter den :)
Elina

2013-11-02 @ 10:09:01
URL: http://www.blandbocker.blogg.se
Postat av: Klara

20 böcker i oktober!! Jättebra gjort! :)

Svar: Tack! :D
Elina

2013-11-02 @ 18:45:10
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Lena

Wow, det var ju många!

2013-11-03 @ 16:35:15
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0