Hord | På andra sidan väggen | Glasblåsarens barn

 
Hord | Ann Agguirre | Razorland #3 | s.448 | Modernista
 
Sista delen i Razorland-serien. Man kan tro att dystopier och zombies är uttjatat och tråkigt nu men Hord bevisar motsatsen. Denna serie är en av de bästa jag läste under 2016, jag kommer absolut läsa om serien. Huvudkaraktären Spadertvå är en grym tjej som inte velar, vilket är ovanligt i böckernas värld där kärlekstrianglar och intriger är alldeles för vanligt.
 
 
 
På andra sidan väggen | Shari Lapena | - | s.268 | Modernista
 
Handlingen i sig är gripande, men språket sänker bokens betyg. Dock drog slutet ner bokens betyg yttligare. Letar man efter en bok med bra handling och några oväntade twister, med bristfälligt språk (kanske att den är bättre på originalspråk, jag vet inte) och med ett hemskt dåligt slut ska absolut läsa På andra sidan väggen. 
 
 
 
Glasblåsarens barn | Maria Gripe | - | s.160 | Modernista
 
Först och främst måste jag säga att jag är otroligt glad över att Modernista har valt att ge ut Maria Gripes böcker, jag ser allra mest fram emot Agnes Cecilia (TV-serien skrämde livet ur mig som liten). Hur som helst, filmen Glasblåsarens barn såg jag ett X antal gånger som bar. Boken är hemskare än hur jag kommer ihåg filmen. Jag vill helt klar läsa mer av Gripe!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0