Felfri

Felfri | Sara Shepard | Pretty little liars #2 | s.256 | Modernista
 
Signaturen A fortsätter  att sätta skräck i de forna bästisarna Spencer, Aria, Emily och Hanna. De fyra var oskiljaktiga tills den gemensamma kompisen Alison – som kände till gängets mörkaste hemligheter – försvann spårlöst för tre år sedan.
 
Nu har Alisons döda kropp hittats nergrävd i en trädgård, men A fortsätter att trakassera dem. Om det inte var Alison som skickade alla hotfulla meddelanden – vem är det då? Eftersom vännerna varit inblandade i en olycka som de tystat ner vågar de varken gå till polisen. I stället tvingas de allt djupare in i en härva av lögner. Och en sak är säker: Den mystiska A sitter inne med tillräckligt många snaskigheter för att kunna förgöra dem.
 
Trots att jag läst de fem första böckerna i serien så jag ändå fram emot till att nästa i serien ska ges ut på svenska av Modernista och jag hoppas verkligen att de ger ut alla 16 (?!) i serien. Pretty little liars är något som jag skulle vilja säga är ett guilty plesaure, men med tanke på hur mycket jag gillar Gossip Girl så måste jag säga att det är precis vad jag vill ha. Det är lättläst, fullt med intriger, drama och skvaller! Men det stoppar mig inte från att bli arg på karaktärerna, hur svårt ska det vara att prata med varnadra och polisen?

Hur kan man använda sig av ett omslag som ska föreställa huvudpersonerna när de inte ens är i närheten av att se ut som dem i boken? Men jag föredrar ändå dessa omslag framför de som B.Wahlströms använde sig av med barbiedockor. 

Jag hade hoppats på att näste del skulle komma ut under sommaren men tyvärr så måste jag vänta tills hösten. Under tiden kan ni som gillar Gossip Girl men ännu inte läst Pretty little liars plocka upp serien och läsa ikapp!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Följer du även tvserien? Vad tycker du om den i jämförelse med böckerna?

Svar: TV-serien har ballat ur totalt! De borde ha lagt ner den senast vid säsong 4. Men detta hindrar mig såklart inte från att fortsätta se den. Böckerna och TV-serien skiljer sig mycket tycker jag :)
Elina

2016-05-23 @ 21:12:52
URL: http://nouw.com/viczeyilondon
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

kul!
jag har bara läst den första :D

2016-07-11 @ 12:20:42
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0