Lola och pojken i huset bredvid

Lola och pojken i huset bredvid | Stephanie Perkins | Anna and the french kiss #2 | s.288 | Modernista
 
Lola Nolan älskar att klä sig i roliga, glittriga outfits och peruker i alla möjliga färger och hon drömmer om att en dag jobba som kostymtecknare i Hollywood. Det passar henne perfekt att bo i San Francisco, där ingen höjer på ögonbrynen åt hennes klädstil eller åt att hon har två pappor men ingen mamma. Allt känns faktiskt helt okej, särskilt nu när hon har träffat sin drömkille – sexige rockmusikern Max.
 
Men just när allt är så bra händer det som inte får hända: Lola ser en flyttbil stå parkerad utanför grannhuset. Till sin fasa inser hon att Cricket Bell är tillbaka. Lola har gjort allt för att förtränga sina känslor för honom under tiden han och hans familj bott på annat håll. Och för att glömma hans hemska tvillingsyster Calliope.
 
Nu verkar det inte bättre än att Lola, en gång för alla, måste göra upp med sina känslor för pojken i huset bredvid…
 
Jag gillade verkligen Anna och den franska kyssen och har verkligen sett fram emot Lola och pojken i huset bredvid, tyvärr så låter titlarna på båda böckerna lite väl töntiga. Något jag däremot gillar är omslaget, nu hoppas jag på att tredje boken är i samma stil som de två första!
 
Jag har lite svårt för Lola, det känns liksom som om hon inte är riktigt äkta, hon känns liksom lite för påklistrad. Men bortsett från den detaljen om Lola (den detaljen som en stor del av boken handlar om) så älskade jag boken! Jag kan verkligen relatera till ålderskillnaden då det är lika stor skillnad mellan mig och min Timmy, vi har vart där, alltså 17 och 22 år, precis som Lola och Max men minus dramat (tack och lov). Max är helt klart den som jag gillar minst i hela boken, han är ju så himla otrevlig! 
 
Även fast jag ogillar så stora saker av boken (Max och Lolas påklistrighet) så gillar jag verkligen alla känslor som Perkins har lyckats att få fram! Jag älskar att man även får fortsätta läsa om Anna och St.Clair, jag hoppas att vi får fortsätta läsa om dem och Lola och hennes kille i nästa bok! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0