Ensam på Mars

Ensam på Mars | Andy Wier | - | s.447 | Bookmark förlag
 
Mark Watney lämnas av misstag ensam kvar på Mars, hans besättning tror att han är död och därmed även NASA. Trots de låga oddsen att kunna överleva i mer än 31 solar gör Mark allt vad han kan för att leva till nästa sol. 
 
Jag hatar överlevnadsfilmer som utspelar sig i rymden. De ger mig hemsk ångest och är därmed inte värda att titta på. Ensam på Mars ger mig samma känsla, det är ofta hemskt att läsa men Marks berättarröst lättar upp stämningen och gör att boken blir mer humoristisk än hemsk. 
 
Boken verkar vara väldigt populär och omtyckt, därför blev jag otroligt besviken när jag började läsa den. De första 60 sidorna är riktigt tröga och det kändes som om det sidorna bestod mer av siffror än bokstäver, men jag gav inte upp! Efter de 60 sidorna blir boken genast mycket mer intressantare och jag är riktigt glad över att jag inte gav upp boken, för det var nära. 
 
Ensam på Mars är aningen seg med en hel del siffror och innehåller en hel del rymdsnack som jag fortfarande inte förstår ett smack av men inslagen av Marks humoristiska och lättsamma syn på situationen räddade hela boken! Jag ser verkligen fram emot filmen som kommer i höst, men jag varnar er som inte läst boken att se trailern, den avslöjar ju allt! Ni vet vad som gäller, läs boken först! 
 
Vill ni inte läsa boken så bör ni ändå införskaffa den på grund av det otroligt fantastiskt underbara omslaget, trots min platsbirst i bokhyllan ska denna in och glänsa! 
 
Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Bokentusiasten

Jag väntar på att denna ska komma i brevlådan. Bra att veta att den är lite seg de första 60 sidorna, så jag kan förbereda mig på att inte ge upp!

2015-06-18 @ 15:05:15
URL: http://www.bokentusiasten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0