De odödligas hunger

De odödligas hunger | Julie Kagawa | Edens blod #2 | s.432 | Harlequin
 
De odödligas hunger är del 2 i triologin Edens blod. Allie tvingades lämna människorna i Eden där inte vampyrer är välkomna, hon ger sig iväg för att hitta sin skapare Kanin. Det hon inte vet är att del är fler som letat efter honom, hennes uppdrag blir inte lika lätt som hon tidigare trott. Med vänner och möjligtvis fiender ger sig Allie ut på ett av de farligaste uppdragen hittills.
 
Jag gillade verkligen den första delen De odödligas regler, så jag förstår inte varför det tagit sådan tid att läsa uppföljaren. De första hundra sidorna var tröga, dock tror jag inte att detta beror på boken utan på mig som inte alls var särskilt pepp på att läsa boken just då. Men sedan ändrades det och helt plötsligt kändes boken alldeles för kort. 
 
Det händer att man kan gissa sig till vad som kommer hända härnäst, men Kagawa lyckades överraska mig ett fler tal gånger. Dock önskar jag att jag hoppat över det sista kapitlet och inte läst det förrän då nästa bok kommer ut. På så vis skulle jag slippa denna oerhörda längtan efter den sista boken! 
 
Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Elvira

Haha, håller så med om slutet! Gaah ...

Svar: antar att nästa bok kommer till hösten! :)
Elina

2015-01-09 @ 15:58:08
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0