Allt och lite till

 
Allt och lite till | Sarah Dessen | - | 429 s. | raben&sjögren
 
Emalaines sommarjobb går som vanligt ut på att välkomna sommargäster och visa dem till deras sommarhem. Luke och Emalaine har varit tillsammans i "evigheter" och har till synes det perfekta förhållandet, frågan är om det räcker. En dag dyker team upp som ska försöka göra en dokumentär om Colbys, troligtvis, okända konstnär. I detta team ingår Theo som är Lukes motsats. Dessutom så dyker även Emalaine far upp igen efter en lång tystnad.
 
Äntligen! Jag har verkligen sett fram emot denna bok hur länge som helst. Jag har tidigare läst de böcker av Dessen som översatts till svenska. Detta är helt klart sommarens mest efterlängtade boksläpp. Som vanligt så har Dessen lyckats göra ännu en perfekt bok inför sommaren. För bästa upplevelse ska den läsas på en mysig plats i solen eller i skuggan om värmen är för hög.
 
Ännu en sommarsöt bok av Dessen, dock skiljer sig denna från de andra böckerna jag läst av henne. Mor och dotter förhållandet är helt annorlunda jämfört med tidigare böcker och själva slutet är inte heller något som jag väntat mig av Dessen. Dessutom tycker jag att det där extra söta som brukar finnas i Dessens böcker saknades i Allt och lite till. Även om denna bok skiljer sig något från de andra så är den helt klart läsvärd. Om det är något man ska plocka upp och läsa i sommarvärmen i år så är det Allt och lite till som gäller!
 
Allt och lite till är ett måste för de som älskar Dessen!
 
Betyg: 4 av 5
 
.

Kommentarer
Postat av: Therése - Kattugglan

jag tycker nästan att det var skönt att både det sockersöta och tjej som strular saknades, positiv överraskning för mig.

Sv: jodå, City of heavenly fire kom ut som storpocket dagen efter den inbundna kom. dessvärre är den 23 cm. men då min city of lost soul också är så stor så får det funka. köpte de tre första i en box och då är det ju stört omöjligt att få samma utseende på alla. tur jag inte är så petig när det kommer till sånt=)

2014-06-16 @ 21:32:42
URL: http://kattugglan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0