Ur askan

Ur askan | Leigh Bardugo | Grisha-triologin #3 | s.368 | Gilla böcker
 
Skuggmästaren har intagit huvudstaden och styr Racka från en tron av mörker. Alina och Mal gömmer sig i underjorden. Snart börjar jakten på Morozovas tredje främjare, eldfågeln. Den är Rackas enda hopp om räddning, men att använda den skulle kunna kosta Alina allt. Men har hon något val?
 
Grisha-triologin har inte tagit mig med storm, ettan var lite väl mjäkig dock var tvåan snäppet bättre. Den tredje och avslutande delen följer spåret med de två andra delarna och var något bättre än sina föregångare men inte mycket mer än så. Början av boken var seg, vilket också kan bero på att jag hade svårt att komma ihåg hur föregående bok slutade.  Trots att jag kom ihåg mer och mer desto mer jag läste så tyckte jag inte att den blev riktigt, riktigt spännande någon gång. 

Grishaserien har varit helt okej men den har inte gjort ett sådant intryck på mig att den kommer bli ihågkommen. Det som förvånat mig är hypen kring dessa böcker, de är som sagt helt okej men det finns så mycket andra fantasyböcker därute som förtjänar mer hype än denna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - bokparadiset

Tycker ettan var bäst, tvåan sådär och trean bättre än tvåan!

2016-09-02 @ 21:05:50
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0