Everything, Everything

Everything, Everything | Nicola Yoon | - | s.320 | Corgi Childrens 
 
Maddy har både accepterat sin sjukdom och att konstant leva instängd i sitt hem, tills Olly flyttar in bredvid. Han får henne att vilja leva och upptäcka världen, något som är livsfarligt för Maddy som är allergisk mot allt utanför hennes sterila hem. Att överleva dagen är inte samma sak som att leva, och vad är inte värt att leva för om inte kärleken?
 
En sån här fin bok kan omöjligt vara dålig, detta var min tanke när jag köpte boken. Jag har sett den lite här och där med blandade recensioner men eftersom den är så fin ville jag ge den en chans. Allt jag visste om boken var att den handlade om en tjej som är allergisk mot i princip allt och att hon blir kär. Låter inte så superlovande, men jag gillade den mycket samtidigt som jag är superkluven.
 
Till en början älskar jag boken, den är dyster samtidigt som den känns lycklig och kärleksfull. En kärleksbok med en twist i form av Maddys sjukdom. Jag var störtsäker på att jag skulle ge boken 5 poäng av 5 möjliga men när jag läst omkring 200 sidor händer en sak som känns så osannolikt att det händer så enkelt, men jag köper det ändå. Men ungefär 250 sidor in så händer det något otroligt oväntat, en riktigt grym twist med en stämning som inte alls passar boken då den är så mörk, men det är sättet författaren väljer att nästintill ignorera denna händelse som drar ner mitt betyg. Den här händelsen borde ges mycket mer uppmärksamhet eller inte tas upp överhuvudtaget. Jag skulle så otroligt gärna vilja läsa mer om detta, och inte alls så som det framställts i boken. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0