Ten thousand skies above you

Ten thousand skies above you | Claudia Gray | Firebird #2 | s.432 | Harper Teen
 
Marguerite races through various dimensions to save the boy she loves. Ever since she used the Firebird, her parents' invention, to cross through to alternate dimensions, Marguerite has caught the attention of enemies who will do anything to force her into helping them dominate the multiverse-even hurt the people she loves. She resists until her boyfriend, Paul, is attacked, and his consciousness is scattered across multiple dimensions. The hunt for each splinter of Paul's soul sends Marguerite racing through a war-torn San Francisco, the criminal underworld of New York City, and a glittering Paris where another Marguerite hides a shocking secret. Each dimension brings Marguerite one step closer to rescuing Paul. But with every trial she faces, she begins to question the one constant she's found between the worlds: their love for each other.
 
A thousand pieces of you lämnade jag med ett STORT behov av att läsa nästa del på momangen, vilket då var omöjligt. Så här i efterhand tror jag att det var bra att jag inte läste den precis efter att jag fallit pladask för den första boken. Uder tiden jag väntat, har hypen (min hype) kring Firebird-serien försvunnit mer och mer. Detta var bra då jag tror att jag skulle ha varit mer besviken på Ten thousand skies above you än vad jag blev. Eller så hade det varit tvärt om och jag skulle ha älskat den. Hur som helst så var andra delen inte alls lika bra som den första, men omslagen fortsätter att vara fina!
 
Den första boken, A thousand pieces of you, slukade mig och inte tvärtom. Det var omöjligt att göra något annat än att läsa, jag var så fast och den var så bra. Jag hade hoppats på att få samma läsupplevelse av Ten thousand skies above you, men tyvärr så saknas intensivitet som jag upplevde med den första boken. 
 
Tack vare det spännande, otipadde men ändå självklarar slutet får boken en fyra istället för en trea. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh! Jag har precis köpt den första - blev alldeles pirrig av att läsa dina fina ord om den! Vill börja DIREKT!!

Svar: Den första är så himla bra! Firebird-serien är grymt underskattad tycker jag :)
Elina

2016-04-22 @ 21:55:36
URL: http://lasbulle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0