The Heir

The Heir | Kiera Cass | The selection #4 | s.342 | Harper Collins
 
Princess Eadlyn has grown up hearing endless stories about how her mother and father met. Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won the heart of Prince Maxon—and they lived happily ever after. Eadlyn has always found their fairy-tale story romantic, but she has no interest in trying to repeat it. If it were up to her, she'd put off marriage for as long as possible.
 
But a princess's life is never entirely her own, and Eadlyn can't escape her very own Selection—no matter how fervently she protests.
 
Eadlyn doesn't expect her story to end in romance. But as the competition begins, one entry may just capture Eadlyn's heart, showing her all the possibilities that lie in front of her . . . and proving that finding her own happily ever after isn't as impossible as she's always thought
 
Jag älskade verkligen slutet på The selection triologin och var väldigt skeptisk till att fler böcker skulle tillkomma i serien då slutet verkligen var perfekt! Nu när jag läst boken håller jag fortfarande fast vid att serien skulle ha slutat där det var planerat. The Heir hade fungerat mycket bättre som en spinoff serie på The Selection, tyvärr tror jag att de nya böckerna kommer dra ner det totala betyget för hela serien. 
 
Eadlyn, alltså America och Maxons dotter, huvudpersonen är en hemsk person. Jag trodde att hon skulle göra en totalomvändning så jag äntligen kunde börja gilla henne, eller åtminstonde förstå mig på henne. För mig verkar hon otroligt bortskämb utan någon som helst empati eller förståelse för sitt folk. Bortsett från den snobbiga huvudkaraktären så gillade jag handlingen och har hittat två favoriter bland kandidaterna i Eadlyns selection. 
 
Trots Eadlyn ser jag framemot nästa bok i serien!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0