7 frågor

Lånar en lista som jag hittade hos Bam:

1. Hur hittar du nya böcker att läsa?
Mest genom andra bloggar eller genom att gå in på bokhandeln eller förlagens hemsidor!

2. Hur kom det sig att du började gilla att läsa?
Mamma startade en prenumenation på LäsLusen och köpte en hel del böcker till mig som jag sedan kände mig tvungen att läsa. Som tur var så visade det sig att jag gillade att läsa och jag läsa alla böcker hon köpte till mig förutom en!

3. Hur har din smak för litteratur förändrats under åren?
Jag läser inte längre Mary-Kate och Ashley Olsen böcker, Cathy Hopkins är inte längre min favoritförfattare och jag anser inte längre att en bok på 200 sidor är tjock. 

4. Hur ofta köper du böcker?
Jag köper nog minst två böcker i månaden, ibland (läs oftast) mer.

5. Hur kom det sig att du började bokblogga?
Jag läste en hel del bokbloggar innan jag startade min egen eftersom jag också ville dela med mig av vad jag tycker om böckerna jag läser, tyvärr är jag himla dålig på att skriva recensioner på allt jag läser.

6. Hur reagerar du om du inte tycker om slutet på en bok?
Jag blir arg och tycker inte alls om boken längre. 

7. Hur ofta bläddrar du fram och smygtittar på slutet av en bok?
ALDRIG! Då finns det ju ingen mening med att fortsätta läsa! Däremot tittar jag alltid hur många sidor boken har och då har det hänt att man råkar se några avgörande ord i slutet. Nu har jag lärt mig att täcka för texten med handen innan jag kikar på sidnumret!

Kommentarer
Postat av: Elin - bokparadiset

Grymt av din mamma att lyckas välja böcker som du ändå gillade!

2015-10-09 @ 21:19:53
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0