Klara, färdiga, dö!

Klara, färdiga, dö! | Lars Forsberg | T-Rex #2 | s.361 | Forum
 
T-Rex försöker lösa ännu ett brott med hans oeffektiva lösningar och en massa tur. Han har inte ändrats sedan Rör inte mitt mord! vilket flera av karaktärerna även märker. Ett mord på en polis sker och Torsten ser till att han leder utredningen vilket enbart kan resultera i katastrof
 
Förra året debuterade Lars Forsberg med boken Rör inte mitt mord! som jag verkligen tyckte om, jag har tipsat många om den boken. När Klara, färdiga, dö! gavs ut hade jag stora förväntningar då den första boken i serien om T-Rex var så rolig, tyvärr klarade inte boken av att nå upp till mina förväntningar.
 
T-Rex, poliskommisarien som är bitter och vägrar ändra på sig är inte längre komisk utan snarare tjatig och en hemsk karaktär. Efter att flera andra karaktärer beskrivit sin besvikelse över T-Rex beteende så funderar han inte ens över vad han kan ändra, det är alltid alla andras fel, han är bedrälig och flera gånger blev jag arg på honom och att boken inte tog slut snabbt nog. 
 
Rör inte mitt mord! kändes som en blandning mellan Ove från En man som heter Ove och en deckare. Nu känns det hemskt att ha jämfört en så fantastisk karaktär som Ove med T-Rex. Jag tar tillbaka alla liknelser mellan dem två. Klara, färdiga, gå! är en tjatigare version på Rör inte mitt mord! som jag inte tänker rekommendera till någon. 
 
Trots all min kritik kan jag inte ge Klara, färdiga, dö! bottenbetyget 1 av 5, början på boken räddar den från att få det sämsta betyget.
 
Betyg: 2 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0