Nytt - födelsedagspresenter, bokrea, recex

Förra veckan fyllde jag år och fick ett par böcker, jag har även hunnit med att besöka bokrean igen och ett recex har hittat hem till mig.
 
Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna av William Joyce är en helt fantstisk bilderbok som jag fick av min sambo (han som inte skulle ge mig nå mer böcker) när jag fyllde år.
 
Jag besökte Akademibokhandlen och såg att de hade 50% på alla bokreatitlar och då var jag ju tvungen att fynda! Upprorsänglar av Libba Bray är egentligen en bok jag hade tänkt låna på biblioteket eftersom den tredje delen inte ens finns i pocket men när den kostade 25 kronor kunde jag inte låta bli att köpa den. I stort sett menlös av Douglas Adams har jag redan men den är i en annan omslagsserie än de andra och nu äntligen matchar alla! Om den inte var så billig hade jag inte tänkt köpa den eftersom den jag har är himla snygg den också.
 
Den unga eliten av Marie Luär verkligen en bok jag sett fram emot, det är ett recex från Modernista. Jag ska läsa den så snart jag har skirivt klart min skoluppgift (2000 ord to go!), läst kurslitteraturen till skoluppgiften, läst Den röda pyramiden, Den lilla prinsen och Fangirl, sen så!
Gone Girl av Gillian Flynn är en födelsedagspresent. Jag har den redan i pocket men jag tar den hellre i inbundet!
 
Två till födelsedagspresenter, jag har ingen aning om vad de handlar om men jag tror det är deckare som utspelar sig i Frankrike. Mordet i Eifeltornet & Mysteriet på Pére Lachaise av Claude Izner
 
Det här är visserligen inte en bok, men det är helt klart en av de bästa tv-seriena och en snyggare box går inte att få tag på. Jag har helt kärat ner mig i Twin Peaks och kan inte beskriva hur mycket jag vill ha 2016 och säsong 3 NU! Den här blu-ray boxen är så otroligt snygg, framsidan är fantastisk och insidan är ett konstverk. Det finns dessutom en "lönnlucka" i boxen innehållandes en lapp med budskapet: Fire walk with me. Mer Twin Peaks än så går det inte att bli!
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Claude Izner böckerna är såå snygga! Jag har läst den första men tyvärr var det ingen hitt, men hoppas du gillar :)

Svar: Då hoppas jag på att jag gillar dem mer än vad du gjorde! :)
Elina

2015-03-15 @ 09:02:27
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0