Månadssammanfattning Februari 2015

Lästa:
Jag ger dig solen av Jandy Nelson
Sommardöden av Mons Kallentoft
Slutet på mr.Y av Scarlett Thomas
Gregor från ovanjord av Suzanne Collins
Hur du tränar din drake av Cressida Cowell
Vi ses i Obsan av Cilla Jackert
Ett väldigt bra litet djur av Emi Gunér
Borttappad av Shaun Tan
Hogwarts Library - Qudditch through the ages - Fantastic beasts and where to find them - The tales of beedle the bard av J.K. Rowling
 
Antal lästa:  11st
Hyllvärmare: 11 st
Svenska:
 8 st
Engelska:  3st
Omläsningar: -
Påbörjade serier:
 2st, Hur du tränar din drake och Gregor från ovanjord
Avslutade serier:
 -
Nya böcker:
 17, 5 rec-ex, 5 bokrea, 1 bokvinst och 6 "vanligt" inköpta böcker
 
Bästa bok: Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Jag tror inte jag kommer läsa en bättre bok i år!
Sämsta bok: Slutet på Mr.Y av Scarlett Thomas, så himla värdelös!
Största överraskning: Vi ses i Obsan av Cilla Jackert, den ser dålig och händelselös ut men den var helt tvärtom!
Största besvikelse: Slutet på Mr.Y, min morbror tipsade om boken och han brukar ha bra boksmak. Till en början verkade boken helt okej men den föll fort.
 
Kommentar: Denna månad läste jag 100% hyllvärmare och det känns himla bra! Slutet på Mr.Y var tyvärr ett stort slöseri med tid. Men jag hann läsa ut den innan bokrean vilket var mitt mål då jag hann läsa förra årets bokreainköp innan denna bokrea började
 
Just nu läser jag: Amerikanska gudar av Neil Gaiman, det går inte snabbt framåt då den inte är så lättläst men den verkar spännande! Förhoppningsvis har jag läst klart den innan mars är slut. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken bra läsmånad du verkar ha haft! Bra jobbat med hyllvärmarna! :)

Svar: Ja det känns himla skönt att ha minskat en hel del hyllvärmare (att det kom in lika många nya böcker kan vi ju ignorera)
Elina

2015-03-01 @ 20:18:00
URL: http://jagochminabocker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0