Fangirl

 
Fangirl | Rainbow Rowell | - | s.427 | Berghs
 
College är en tid för förändringar vilket Cath inte alls gillar eller håller med om, hon vill fortsätta bo tillsammans med sin tvillingsyster Wren och skriva fanfiction tillsammans. Vilket är helt tvärtemot vad Wren vill, hon vill ha förändring och det är precis vad hon får. Cath tvingas dela rum med den bittra Reagan. Det stoppar inte Cath från att fortsätta skirva sin fanfiction, hon har knappt tid med skolan eller hennes första kärlek. 
 
Eleanor och Park var helt fantastisk, självklart hoppades jag att författaren skulle lyckas göra en lika storslagen bok igen. Fangirl börjar väldigt lovande men tyvärr håller inte slutet samma nivå. 

Karaktärerna känns realistiska och de är lätta att tycka om, framförallt är de lätta att hålla isär vilket är ett stort plus. Jag har aldrig förstått grejen med fanfiction och på grund av det kan jag inte alls relatera till Caths besatthet. Styckena från Simon Snow böckerna och Caths fanfiction är inte något som bidrar till boken och på grund av detta blir slutet inte alls vad jag hoppats. Jag gissade mig till att Simon Snow var våran Harry Potter då de kändes så lika, men den gissningen sprack då det gjordes en Harry Potter referens. Kort och gott, jag är inget fan av Simon Snow, men jag kan inte lova att jag inte kommer läsa Rowells bok om Simon Snow då hon är fantastisk som författare.  
 
Fangirl är en mysig bok och jag gillar verkligen hur Rowell har fått in alla gulliga kärleksscener. Det värsta jag vet är när karaktärerna som hamnar i en eller flera konflikter inte pratar med varandra, hur ska man då kunna lösa någonting?! Det händer även här men inte i samma utsträckning som mellan Tris och Four (Insurgent), och det tackar jag gudarna för. Men utan dessa intriger skulle Fangirl bli ganska händelselös så för en gångs skull kan jag gå med på att karaktärerna uppför sig som de gör.
 
Boken är gullig men jag förstår inte den gigantiska hypen kring Fangirl. Den är helt klart läsvärd, om det inte vore för slutet så hade den fått fullpott!
 
Betyg: 3,5 av 5

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

gillade Eleanor och Park jätte mkt så ska nog läsa denna. Alla jag sett blogga om denna bok har tyckt att den var sämre dock ;) så stämmer säkert.

Svar: Jag gillade också Eleanor & Park väldigt mycket, men den här är också bra men på ett helt annat sätt, därför är den svår att jämföra med E&P :)
Elina

2015-03-30 @ 20:22:53
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag håller med dig angående fanfictionen i boken, jag tycker den lixom inte behövdes. Och det händer inte så mycket i boken faktiskt.. Ändå älskade jag den. Underligt men kul! :)

Svar: Jag älskade den ända fram till slutet, då sjönk den som en gigantisk sten. Slutet var för milt, ville ju inte att det skulle handla om dem i slutet ju!
Elina

2015-03-30 @ 20:26:52
URL: http://snowglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0