Månadssammanfattning Juni 2015

 
Lästa:
Dockskelettet av Holly Black
Ensam på Mars av Andy Weir
Ett folk utan land av Melina Marchetta
Mistborn: Sista riket av Brandon Sanderson
Burn for burn av Jenny Han & Sibhoan Vivian (blev med av misstag, läste den förra månaden)
Nils Karlsson Pyssling av Astrid Lindgren
Pivot Point av Kasie West
Född fenomenal av Josephine Bornebusch
Den bedrövliga byn av Lemony Snicket
Vattenänglar av Mons Kallentoft
 
Antal lästa:  9st. räknar inte med Burn for burn eftersom den rknades förra månaden
Hyllvärmare: 1st
Svenska:
 8st
Engelska:  1st
Omläsningar: -
Påbörjade serier: 
2st, Pivot point, Mistborn och Ett folk utan land
Avslutade serier:
  - 
Nya böcker:
  3 st, 2 recex och 1 köpt. 
 
Bästa bok: Mistborn: Sista riket!
Sämsta bok: Dockskelettet, ville helst sluta läsa den efter första kapitlet. 
Största överraskning: Ensam på Mars, den var så seg i början att jag aldrig trodde att jag skulle orka läsa klart den, men det gjorde jag och gillade den, mycket!
Största besvikelse: Nils Karlsson-Pyssling. Jag trodde att hela boken skulle handla om Bertil och Nils, som i filmen, ni vet. Boken visade sig vara en samling med korta berättelser, jag är inget stort fan av samlingsböcker med noveller och så. 
 
Kommentar: Lite nya böcker och en hel del läst, bra kombo! Tror aldrig jag skaffat så lite böcker på en månad, så det är bra! Nu är vi redan en bra bit in i Juli och jag hoppas att jag snart får upp läsflowet. 
 
Just nu läser jag:  Land of stories: A grimm warning av Chris Colfer. Är sugen på att börja läsa Mörka platser av Gillian Flynn och Since you´ve been gone av Morgan Matson också!

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Tack så jättemycket för grattishälsningarna på min bloggs födelsedag! :D

2015-07-19 @ 12:22:57
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Åh jag som inte börjat läsa dockskelettet än, inte riktigt sugen på att läsa den nu heller..

Svar: Jag tyckte inte alls att den var nå vidare bra. Läs någon bra bok istället! :)
Elina

2015-07-20 @ 21:27:11
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Lena

Ensam på Mars har jag också tänkt läsa.

Svar: Läs den!
Elina

2015-07-22 @ 15:08:38
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0