Det oändliga havet

 
Det oändliga havet | Rick Yancey | The fifth wave #2 | s.328 | raben&sjögren
 
Hur förgör man hela jordens befolkning? Man berövar människorna deras mänsklighet. I Den femte vågen kämpade Cassie för att hitta sin lillebror. Hon lyckades, men striden mot De andra är långt ifrån över. Cassie, Ben, Ringer och de andra måste fortsätta kämpa mot en osynlig fiende. Men en sak är säker: De andra kommer inte att ge upp förrän hela mänskligheten är utrotad. (Goodredads)

Efter att skummat baksidetexten häpnar jag äver att man skrivit att det är en fristående fortsättning. Jag som läst första boken men glömt mycket hängde inte alls med i början (läste recensionen på Recaptains för att komma ihåg). Precis som förra boken så är även denna indelad i olika delar där vi får läsa från olika personers synvinklar, fast den här gången är det ännu fler personer att hålla reda på. Detta är inget negativt då det snarare ger en bättre inblick i vad som händer. 
 
Gång på gång förvånas jag över hur spännande jag tycker att boken är, för jag har alltid trott att aliens inte riktigt är min grej. Men släng in dystopisk miljö och en knappt möjlig kärlek så fungera det förvånansvärt otroligt bra. 
 
Det oändliga havet är helt klart ännu mer spännande än sin föregångare Den femte vågen, kanske beror detta på att vi får läsa från så många synvinklar att man hela tiden vill veta hur det gick för den förra man läste om. Boken flyter på riktigt bra och tar slut för snabbt. Yancey får skynda sig skriva så tredje boken kommer ut någon gång! 
 
Betyg: 3,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra bok tips =)

Nu är det nytt år och startade en tävling i min blogg, var med du också =)

2015-01-08 @ 09:45:59
URL: http://nouw.com/Emnitus
Postat av: Carro

Den här har jag lånat om ett otal gånger nu, kanske dags att ta tag i den med andra ord :P

2015-01-08 @ 09:49:05
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0