Bokåret 2014 och bokmål 2015

Antal lästa böcker: 131! 11 fler än förra året, förstår inte hur det har gått till då jag knappt har haft någin tid över under hösten. Mitt goodreads-mål var först 50 och sedan 75. Jag är nöjd!
Antal avslutade serier: 14, helt okej!
Antal påbörjade serier:
14, inte superbra men helt okej!
Bästa stand-alone: Britt-Marie av Fredrik Backman! Och såklart Eleanor och Park av Rainbow Rawell, Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman. Men vi får inte glömma Det handlar om dig av Sandra Beijer!
Sämsta stand-alone: En julsaga av Charles Dickens, jag klarar verkligen inta av segheten! Antiloper av Ester Roxberg var inte heller någon höjdare.
Bästa avslutade serien: Shatter me, Ädelstenstriologin, Mara Dyer, Divergent
Bästa påbörjade serien: Ädelstenstriologin (den både påbörjades och avslutades 2014), Arvtagar-serien av Christopher Paolini verkar otroligt lovande efter de två första böckerna.
Antal lästa hyllvärmare: 42 av 64. Det var ju helt okej! Ännu bättre vore det om det itne tillkommit så mycket nya böcker...
Antal nya böcker:  
146, jag hoppas att jag verkligen räknade fel någonstans. Men till mitt försvar så säger jag att det var mycket rec-ex, en del bokbyten, secondhand fynd och reor 2014... Snälla säg att jag inte är den enda som skaffade hem över 100 böcker 2014?!
 
Bokmålen 2014: 
Jag kommer fortsätta att plugga hela 2014 (ända till 2017) och jag vet att hösten kommer bli jobbig så jag tänker inte sätta några svåra mål som jag inte kommer klara av. 
Läsa minst 50 böcker (kurslitteratur räknas inte) Detta mål klarade jag absolut!
Avsluta 3 serier  Jag avslutade 14 serier!
Läsa minst 4 engelska böcker Done!
Läsa minst 2 Astrid Lindgren böcker Jag läste Bröderna Lejonhjärta och Ronja Rövardotter
Blogga mer regelbundet - Regelbundenhet är inte riktigt min grej helt enkelt
Göra en ny bloggdesign Det gjorde jag i början av 2014

Böcker som ska läsas ur bokhyllan 2014:
De utvalda: Hemligheternas rike av Kristin Cashore (som jag bara var tvungen att ha så fort den släpptes i Mars förra året) - Hur kan jag inte ha läst den boken än?!
För dig blottad av Sylvia Day
Gone: Hunger och Lögner av Michael Grant
Clockwork Prince och Clockwork Princess av Cassandra Clare
City of Lost Souls av Cassandra Clare
Bloodlines av Richelle Mead (som jag skulle läsa så fort jag köpte den i våras)
Safirblå av Kerstin Geir
 
Minnesvärt i min bok/bloggvärld 2014:
Sandra Beijer länkade till min recension Det handlar om dig
Jag intervjuade Fredrik Backman
Fredrik Backman länkade till min intervju
Jag blev burpad i Blod & Stjärnstoft

 
Böcker jag ser framemot 2015:
 
 
 
Bokmålen 2015: 
Samla inte på mig massa onödiga böcker
Läsa 100 böcker
Läsa minst 2 Astrid Lindgren böcker
Läsa minst 15 engelska böcker - vilket är alla olästa engelska böcker i bokhyllan just nu
Skriva fler recensioner och skriva dem så fort boken blivit utläst
Åka på bokmässan - Jag hoppas verkligen jag uppfyller detta mål!

Böcker som ska läsas ur bokhyllan 2015:
I år blir det tegelstenarnas år, jag hoppas verkligen alla blir lästa!
Hemligheternas rike av Kristin Cashore - gör ett nytt försök i år
Brisingr av Christopher Paolini
Analalfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson
Amerikanska gudar av Neil Gaiman
Kampen om järntronen av George R.R. Martin
Sagan om ringen av Jrr Tolkien

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Shit vad bra att ha läst 131 böcker!! Jag hoppas du också åker på bokmässan hade varit så roligt att ses :))

Svar: Ja det vore superkul att träffas! :))) Jag hoppas att det inte är så mycket föreläsningar i skolan och att jag sparat ihop pengar till resa, boende och inträde (plus en förmögenhet att lägga på böcker)
Elina

2015-01-04 @ 20:43:57
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0