Nytt - bokrea och lite annat

I onsdags var det bokreastart (vilket ni förstår redan vet) och jag drog med mig en vän som kom och hämtade mig tio i sju för att kunna vara på bokrean riktigt tidigt. Första stället vi åkte till brukar vara det bästa här omkring, men jag hittade inget och det gjorde jag inte på det andra,tredje eller fjärde stälet heller. Jag hittade alltså inga böcker i de fysiska bokhandlarna vilket känns oerhört tråkigt. Men Elin var så himla snäll att hon hjälpte mig hitta ett par böcker som jag vill ha men som tydligen gått ur tryck väldigt hastigt (inlägg om det kommer när böckerna kommit fram)! Men jag hittade böcker på Adlibris och så har jag fått hem några recex!
 
Från adlibris klickade jag hem fem böcker, de första var hela Bortom Spiderwick-serien av Holly Black &Toni DiTerlizzi. 
 
Liesl & Po av Lauren Oliver fick flytta hem hit bara på grund av att den är just Lauren Oliver som skrivit den. Kodnamn Verity av Elisabeth Wein har jag hört mycket gott om!
 
Det var alla mina bokrea fynd!
 
Drakarnas dans av George R.R. Martin fanns på en rea innan själva bokrean. Den var nedsatt med 70% och då är det typ olagligt att inte köpa den. Snart är det nog dags för mig att påbörja serien. 
 
Snor av Bengt-Erik Engholm och Jojo Falk föll ner i brevlådan helt oväntat, men boken verkar otroligt underhållande och lärorik så den kommer snart att läsas. Tack till Natur och Kultur för boken!
 
Både Den röda pyramiden av Rick Riordan och Den lille Prinsen av Antoine de Saint-Exupéry är två rec-ex från Modernista som jag verkligen ser fram emot att läsa! Tack Modernista! 
 

Kommentarer
Postat av: Gia

Äh du kan ta det lugnt med Game of thrones, han har tre böcker kvar att skriva och tar typ 5år på sig med varje bok... Han är ju ingen ungdom längre så jag börjar bli lite rädd att han inte kommer hinna bli klar...

Svar: Men oj! Trodde bara att han hade en bok kvar som tagit honom evigheter att skriva. så hemskt om han inte hinner skriva alla!
Elina

2015-02-28 @ 20:31:30
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Snowglitter

Bortom Spiderwick-serien ser så himla fin ut :O Ska bli kul att höra vad du tycker om dem!

Svar: ja, den har så magiska framsidor! :D
Elina

2015-02-28 @ 22:06:22
URL: http://snowglitter.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Kodnamn Verity tyckte jag mycket om. Hoppas du gör det också!

Svar: Det hoppas jag också! :)
Elina

2015-03-01 @ 08:16:47
URL: http://www.ewelinasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0