Nytt

Nu i Augusti har jag hunnit med ännu ett Stockholmsbesök där jag både hann besöka Gröna lund och såklart SF bokhandeln, jag har även någon bok från bokus och fått rec-ex och en bokvänsbok! 
Efter att ha läst och blivit helt såld på Mörka platser av Gillian Flynn så kände jag ett stort behov av att köpa hem den senast utgivna på svenska, nämligen Vassa föremål. Till min lycka så reade Bokus ut den och då fick även den nyaste delen i Land of stories, alltså Beyond the Kingdoms, följa med i beställningen också. Det glädjer mig att jag även kan säga att jag läst ut båda redan!
 
Gone serien slutade ges ut på svenska efter den fjärde boken, jag bestämde mig för att sluta samla på de svenska, vilket gick mindre bra när jag hittade den fjärde och enda boken jag inte ägde för 35 kronor på SFbokhandeln! 
Den sista utvägen av Denise Mina är ett recex från modernista jag inte bett om, får se om och när jag läser denna då det är tredje boken i en serie. Jag gillar inte att hoppa in mitt i en serie även om den är fristående. 
 
Alltså denna lycka! Som jag jagat denna bok! Kikade in på Tradera och hittade Arthur Spiderwick's fälthandbok över vår sagolika omgivning. Den är så himla fin! Uppslagen går liksom att vika ut och åååååååååh, JAG ÄR SÅ GLAD!
 
Efter Alaska av John Green är ett recex från Bonnier Carlsen, tack! Har tidigare läst boken men då under namnet Var är Alaska? Jag gillade den då och hoppas på att jag gör det nu också. 
My life next door av Huntley Fitzpatrick är en bokvänsbok från Elin! Har redan läst den och den var himla bra! Tack!
 
The Heir av Kiera Cass, från SFbokhandeln, älskade de tidigare böckerna och tyckte att den triologin slutade perfekt så jag är lite rädd för att läsa denna.
För dig fångad av Sylvia Day, har väntat länge på fortsättningen om Gideon och ... nä, jag kommer inte på vad hon heter!
 
Sista boken från SFbokhandeln är Split Second av Kasie West, läste tidigare i sommar Pivot Point som jag gillade och hoppas på at denna är minst lika bra!

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Åh jag borde också läsa my life next door!! Känner samma sak som du om the heir...

2015-08-27 @ 19:39:24
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Lena

Där är minsann flera intressanta!

2015-08-28 @ 17:59:36
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0