Bokmässan?

I år skulle vara året jag gick på bokmässan för första gången om det nu var så att jag inte hade någon tenta eller lektion de dagarna, och det har jag inte! Det är inte förrän nu jag börjat inse hur mycket mer jag måste planera än att bara bestämma att jag ska åka. Hur och var ska jag bo? Vilken dag (eller dagar) ska jag besöka mässan? Ska man köpa seminariekort (troligen inte, mycket verkar ingå i entrebiljetten)? Hur ska jag ta mig dit (troligen med tåg)? När ska jag åka till Göteborg (tidigast efter klockan 15.00 på torsdag) och när åker jag hem? 
 
Kan ni snälla berätta för mig hur ni brukar bo och hur (seminariekort eller inte) samt vilken dag ni brukar besöka bokmässan?

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har sovit vid Lisbergs egna camping eller vad det nu är. Finns både vandrarhem, stugor, hotell?. Och sedan åker man bara spårvagnen till där bokmässan är! Hur smidigt som helst, det tar kanske 10-15 minuter! Sedan är det supergod frukost på boendet haha! :D

Svar: God frukost är ju himla lyxigt!
Elina

2015-08-07 @ 21:25:07
URL: http://juliasnerdrom.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag såg det som självklart att åka i år, men nu börjar jag ångra mig... Känns helt opeppigt :( Om du inte har seminariekort tycker jag inte att det är värt att gå alla dagar. Håll dig lååååångt borta från golvet på lördagen. Torsdagen är mest värd att gå, söndag kommer på plats två (pga öppna seminarier). Jag har bokat säng i sovsal på ett hostel, för det var typ det enda som fanns kvar som inte skulle ruinera mig. Men tips är att kolla booking.com! (Haha, Gud vad neggo jag låter, men det ÄR kul! Bara svinjobbigt att armbågas med alla på lördagen :) )

Svar: Jag är bäst på att vara ute i sista i sekund vilket troligen kommer resultera i att boende kommer kosta multum och resan dit och hem, om jag kommer iväg alltså!
Elina

2015-08-07 @ 21:27:34
URL: http://www.saganomsagorn.se
Postat av: Elin - bokparadiset

Klart du ska gå!!! Jag har nog bara tänk att vara där en dag men du som har lite längre och åka blir det kanske inte lönt.. Men säg till när du har bestämt om du ska åka och vilka dagar, så jag kan gå samtidigt!!!!

Svar: Om jag löser boende-delen så åker jag absolut ner, lovar att jag hör av mig isåfall!
Elina

2015-08-12 @ 11:48:43
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0