To all the boys I've loved before

To all the boys I've loved before | Jenny Han | To all the boys I've loved before #1 | s.355 | Simon Schuster inc 
 
Lara Jean har skrivit kärleksbrev till alla killar hon varit kär i, breven skickas aldrig då de är till för avslut. Självklart skickas breven ut. Detta betyder att även Josh får sitt brev. Josh som var Lara Jeans största kärlek men även hennes syrras fördetta pojkvän. När breven skickas ut tvingas Lara Jean hantera många problematiska situationer, inte minst att konfrontera Josh.
 
Karaktärerna är kan vara väldigt stereotypiska med söta, oskyldiga flickor och sportiga snygga killar. Huvudkaraktären Lara Jean framställs som en söt, lite nördig och oskuldsfull tjej. Hon är lite väl naiv och jag vill ofta ruska om henne. Det är klyschigt och stereotypiskt vilket man blir något trött på men ändå gillar jag verkligen To all the boys I've loved before. Jag är så glad att jag gillade boken så pass mycket som jag gör då jag verkligen avgudade The summer I turned pretty-böckerna när de kom ut. Språket är lätt och målande, det blev snabbt en bara-en-sida-till-bok. Det var längesen jag läste en så bra bok, det är även tack vare denna som jag kom ut ur min lässvacka!
 
Boken är lagom cheesy och den slutade precis som jag ville även om slutet hade kunnat vara mer fullbordat. Jag googlade lite och upptäckte att det kommer ut en till bok! Nu hoppas jag verkligen att den är minst lika bra som denna. Nästa del heter PS. I still love you och ges ut i slutet på Maj!
 
Gillar man lättsam contemperary med lagom mängd cheesy så rekommenderar jag verkligen To all the boys I've loved before.
 
Betyg: 4,5 av 5
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese - kattugglan

Jag sparar den här tills hela serien är ute, känns som nått en vill maratonläsa :) den andra serien är ju väldigt bra!

Svar: Det gör du verkligen helt rätt i! Den första var väldigt lättläst så de passar bra till maratonläsning :)
Elina

2015-04-11 @ 20:29:05
URL: http://kattugglan.blogspot.se
Postat av: eve - min bok och jag

SV: Man behöver faktiskt inte kunna koda alls på blogger för att skapa en snygg och personlig design!:D

2015-04-12 @ 08:41:22
URL: http://minbokochjag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0