Nytt-listan

I början av året bestämde jag mig för skirva en lista på alla nya böcker som tillkommer under årets gång för att få en översikt över hur mycket pengar jag lägger på böcker och från vilka förlag som skickar recex. När boken är läst för den en prick bredvid titeln. Listan var även till för att skrämma mig från att skaffa hem för mycket böcker dock fungerar inte listan i just det syftet. Just nu har jag 37 nya böcker för i år och bara 17 av dem är lästa. Listan har börjat bli ett stressmoment då jag känner att fler nya böcker borde ha blivit lästa, men eftersom jag gillar att stryka/pricka av punkterna på en lista så får den vara kvar!

Kommentarer
Postat av: Lena C

Jag bestämde mig också för att hålla någon sorts koll/lista över böckerna som kommer in under året. Känns ibland precis som för dig att det blir lite stressigt, men gillar också att hålla listor och stryka av XD

Svar: Det är det bästa med listor, att stryka av. Det är just det som gör det värt att vara lite extra stressad :)
Elina

2015-04-11 @ 10:57:58
URL: http://lenacee.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag gör på samma vis, skriver upp alla böcker jag får/köper och listar månadsvis. I år har jag också fått/köpt över 30 böcker men jag har bara läst fyra än så länge så jag ligger långt efter dig på den fronten! (har haft en lässvacka) Men visst är det roligt att se vad man köper/får för böcker ändå.

Svar: Jag är nog upp i över 60 nya i år! Jag älskar när man får stryka en bok från oläst-listan! :)
Elina

2015-05-10 @ 15:55:29
URL: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0