Livets outgrundliga mysterier

Livets outgrundliga mysterier | Benjamin Alire Sáenz | - | s.334 | Gilla böcker
 
I Aris familj pratar man inte om allt, man pratar inte om pappans strider i Vietnam och man pratar inte om Aris bror  i fängelset. Ari har alltid trivts med att vara ensam och att inte prata så mycket. Det vill säga ända tills han träffade Dante. Med hjälp av Dante försöker Ari att hitta sig själv, vilket också leder till en hel del oförutspådda händelser som Ari aldrig trodde att han skulle få vara med om. 
 
Det är insidan som räknas, det har vi alla hört men som bokälskare tror jag inte att jag är ensam om att döma en bok efter dess omslag. Just den här boken har jag viljat läsa länge just på grund av orginalomslaget, när den nu gavs ut på svenska så kände jag att det var dags. Jag visste inte riktigt vad jag hade förväntat mig men jag fick en fantastisk läsupplevelse.
 
Det är en himla fin berättelse om främst vänskap men också om mer än så. Själva handlingen riktar sig inte mot ett enda stort självklart mål, jag ser det som att boken handlar om att Ari ska hitta sig själv. Vilket är ett stort mål, men det är så många olika faktorer som spelar roll i hans liv att man glömmer bort vad den faktiskt handlar om. Det är inget negativt, tvärtom. Det är vardagshändelser som skildras på allra bästa sätt. Det här är en sådan typ av bok som sagta smyger sig på, för att sedan ta en med storm. 
 
Livets outgrundliga mysterier är en otroligt bra och välskriven bok som jag rekommenderar alla att plocka upp och läsa. Tempot är inte särskilt högt men ändå lyckades jag inte att lägga ifrån mig boken. Jag sträckläste boken i en sittning när jag egentligen borde ha pluggat, men jag ångrar inte en sekund av det! 
 
Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Carro

Måste läsa!

Svar: Ja, verkligen!
Elina

2015-04-13 @ 11:24:47
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Härligt att du gillade den, tyckte den här var såå bra!

Svar: Den är verkligen superbra, önskar bara att de hade behållit orginalomslaget!
Elina

2015-04-13 @ 14:14:29
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Anna

Svar: Ja, jag tror att du har rätt! Det är ju så himla lätt och bekvämt att sätta sig och se en serie på kvällen när man är trött istället för att läsa.

Jag har aldrig sett Twin Peaks, är det bra? :)

Hahah, ojdå, tyckte du inte om Supernatural? För mig tog det ett tag att komma in i det, och sen så såg du hur det gick^^ Spenderade hela hösten med att se ikapp och nu är jag typ på min tredje omtittning ^^ Behöver jag uppsöka doktor? ^^

Svar: Haha jag ser om Twin peaks för andra gången i år nu. Men skillnaden mellan att se om TP och Supernatural är att TP bara har två säsongen (29 avsnitt totalt).
SE TWIN PEAKS! det är gammalt meeeeen så himla bra!
Elina

2015-04-14 @ 14:43:05
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Sofies bokblogg

Lägger till på vill-läsa-listan!

Svar: Det gör du helt rätt i!
Elina

2015-04-14 @ 18:50:59
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0