En bokbloggares hemliga liv

Elin taggade mig, tack så mycket gulliga du!
 
1. Hur länge har du bloggat?
I lite mer än 2 år.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Jag har inte planerat att sluta men det kommer såklart svackor och i framtiden är jag säkert ännu mer upptagen än vad jag är nu så det kan ju hända att bloggen tyvärr prioriteras bort. 

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Gemenskapen, alla vi bloggar av samma anledning, vi älskar böcker!

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Att komma i lässvackor, då känns det som om man inte har något att blogga om. Att inte ha motivation eller inspirationen till att blogga är ju också himla tråkigt!

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Bara till mina "nytt" inlägg, därför heter dem bara Nytt och kanske något mer. Ni ska vet att jag sitter flera minuter och försöker klura ut vad jag skulle kunna ha för rubrik men det slutar alltid med "Nytt"

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Alla bokbloggare vars bloggar jag besökt verkar vara helt fantastiska men jag beundrar dem som uppdaterar regelbundet lite extra mycket till att de har orken och motivationen till det!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Oj, jag vet faktiskt inte! Jag vet inte om jag skulle känna mig bekväm med att låta någon annan göra ett inlägg på min blogg.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag har 0% rutin när jag bloggar men jag sitter för det mesta vid min dator annars händer det att kortare inlägg skrivs frå iPad eller mobilen. Inläggen skrivs antingen på helger eller vardagar = lite när som helst. Men om jag väl kommit igång med några inlägg så publiceras dessa kanske fem dagar efter varandra och sedan är det tyst i lika många dagar. Kanske borde jag publicera dem med några dagars mellanrum för att slippa det stora glappet men så går det bara inte att göra. När jag väl har kommit igång så skulle jag helst vilja publicera allt under en och samma dag.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Njae, beror väl på vad jag tyckte om boken. Om det är en medelmåtta som inte gjorde några speciella intryck på mig men som jag ändå inte ogillar är det svårt att recensera boken.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Fantastisk, alla verkar så himla trevliga!

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Bella på Bellas bokblogg
Gia på Bokfrossa

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh tack för taggen! Ska försöka få upp den snart :D

2015-04-02 @ 22:24:16
URL: http://bellasbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0