Den unga eliten

Den unga eliten | Marie Lu | The young elites #1 | s.320 | Modernista
 
Efter att Adelina tvingats fly tas hon emot av Malfettosarna, de som överlevde blodfebern för att sedan få superkrafter. De är både älskad och hatad av invånarna i landet men det hindrar inte kungens män från att jaga dem. För att malfettons ska kunna behandlas som fria människor måste det ske ett maktskifte.
 
Marie Lu har tidigare skrivit Legend-triologin som jag verkligen gillade. Den unga eliten med sina malfettos låter också som ett lovande koncept men tyvärr gillade jag den inte alls lika mycket som Legend-triologin. Jag har sett att det är många som verkligen älskar den här boken och jag vill så gärna vara en av dem, men det är jag inte. Även om denna inte levde upp till mina förväntningar så vill jag gärna läsa fortsättningen som verkar mer fartfylld.
 
Handlingen och hela idéen med malfettos, sådana som överlevde blodsfebern och fick superkrafter, är otroligt spännande. Tyvärr så fastnar jag inte riktigt för någon av karaktärerna, vilket är himla synd, men jag vet såklart vilka jag "hejar" på. Den unga eliten går trögt att läsa vilket jag tror beror på att boken är skriven ur tredje person perspektiv och att den är något seg. I slutet tar handlingen äntligen fart, jag blev förtvivlad när jag då insåg att sidorna började närma sitt slut lite för snabbt. Jag ser fram emot att få läsa fortsättningen!
 
Betyg: 3,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Jag gillade den här mer än legend-serien! Gillar konceptet med att alla är en aning onda, tyckte den var såå bra!

Svar: Jag förstår inte hur jag inte kunde gilla den mer än vad jag gör! Jag hoppas att nästa del kan ändra på det :)
Elina

2015-04-06 @ 09:09:07
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0