Anna och den franska kyssen

 
Anna och den franska kyssen | Stephanie Perkins | Anna and the french kiss #1 | s.304 | Modernista
 
Anna tvingas plugga ett år i Paris på School of America in Paris. De andra i skolan känner redan varandra och kan dessutom franska vilket får Anna att känna sig utanför redan från början. Tack vare Hennes rumsgranne så träffar hon både vänner och St.Clair, killen som alla tjejer trånar efter. Trots att Anna har känslor för någon hemma i Atlana kan hon inte hjälpa att bli en i mängden av de tjejer som vill ha St.Clair. Självklart har han redan flickvän, men desto längre St.Clair och Annas vänskap sträcker sig, desto kärare blir hon. 
 
Jag har läst så många hyllningar om den här boken och har länge viljat läsa den. Titeln gör sig bäst på orginalspråket, Anna and the french kiss, då den översatta titln inte alls ger boken rättvisa. På svenska betyder väl inte fransk kyss en tungkyss, eller? Hur som helst låter det helt klert bättre med Anna and the french kiss än Anna och den franska kyssen. Nog med tjat om titeln, boken är bra! Den är fantastisk och supermysig.
 
Boken handlar i stor del om kärlek, men också om relationer till vänner och familj. Författaren lyckas verkligen med att göra sina karaktärer levande, jag läser sidorna med både förtvivlan och glädje. Anna och den franska kyssen är en sådan där bok som man blir lycklig av att läsa. Det är helt klart en sträckläsningsbok och har man inte tid att läsa hela på en gång så bör man försöka finna sig den tiden. Helst skulle jag vilja stanna kvar och läsa mer om Anna och St.Clair men boken är tyvärr slut, kanske att jag köper den på engelska för att ha en anledning till att läsa den snart igen. 
 
Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Den här är så bra, ska ta och läsa om den nu när jag också fick den på svenska!

Svar: Den är verkligen mysig! :) Vill läsa resten av böckerna i serien nu! Men om jag har förstått det rätt så är de fristående?
Elina

2015-04-09 @ 19:20:15
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0