Fågelbarn

 
Fågelbarn | Christin Ljungqvist | - | s.284 | Gilla Böcker
 
I Christin Ljungqvists första bok fick vi träffa Fågelbarns huvudperson några fåtal gånger. Denna bok handlar om Hanna som kan känna av och se de döda. Men hennes föräldrar tror att allt detta är något "hittepå". Hannas mamma är speciellt mycket emot detta hittepå då hon påstår att Herren kommer att straffa Hanna för hennes synder om hon fortsätter med dem. Men Hannas bröder uppmuntrar henne till att vara på sin gåva, allra helst Samuel. Jens får helst inte vara med och leka även om han tycker att Hannas gåva är intressant. Hannas liv förändras på en dag, alldeles för fort. Avståndet mellan henne och Jens växer ju äldre de blir, hon tål honom inte. Men hon har ju ändå Samuel kvar, eller?
 
Fågelbarn är en gripande berättelse om Hanna med hennes övernaturliga gåva och de spillror som är kvar av hennes familj.
 
Jag gillade Kaninhjärta men Fågelbarn är mer gripande, spännande och en riktig bladvändare. Till en början förstod jag nästintill inget alls, vilket lockade mig ännu mer till att fortsätta läsa. Ljungqvist har verkligen lyckats med att hålla kvar mystiken från början till slut, den känns aldrig riktigt platt. Boken flyter på riktigt bra och tr slut alldeles för snabb, därför är jag extra glad över att jag har Rävsång hemma som väntar på att bli läst.
 
Fågelbarn rekomenderas till dig som vill ha en otroligt spännande bok med myck mystik. Det här är en läsupplevelse som du inte vill missa.
 
Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0