Beautiful Creatures - den sista prövningen

 
Beautiful Creatures - den sista prövningen | Kami Garcia & Margaret Stohl | Caster Chronicles #4 | s.400 | Semic
 
Ethan hoppade från vattentornet och är nu fast på andra sidan, men Lena vägrar tro att Ethan är död för gott. På andra sidan träffar Ethan några av dem han saknat allra mest. Han inser ganska snart att något inte är som det ska. Han måste kämpa för att inte förlora sin själ.
 
Med tanke på hur tredje boken slutade så har jag verkligen sett fram emot den här boken! Det jag är mest glad över är att det inte var Lenas drama som stod i fokus och att det inte var några bråk på grund av brist på kommunikation.
 
Boken är uppdelad i tre delar, två från Ethans perspekiv och ett från Lenas. I början av Lenas kapitel så blir det en strid som jag trodde skulle komma i slutet och bli själva slutstriden. Ännu mer förvånad blev jag när den tog slut så fort och på sättet den gjorde det. Lika var det med en av Ethans strider, den tog slut för fort och på ett för lätt sätt. Så när de strider som skulle kunnat vara den typiska slutstriden tagit slut, så trodde jag inte att slutet skulle kunna bli något höjdare. Alla strider jag kunde tänka mig hade redan blivit slutkämpade. MEN jag hade såklart fel. Slutet var sorgligt men behövligt då hela boken vore mesig utan ett sådant slut.
 
Den sista prövningen är den sista boken i Caster Chronicles-serien och även den tunnaste. Kanske kan detta bero på att striderna är så korta i denna. Boken skulle kunna bli långdragen och tråkig då den går ut på en och samma sak från början till slut (som böcker ibland för, men tempot är rätt lågt). Men boken blev aldrig tråkig!
 
Varje Beautiful Creatures bok jag läst har varit bättre än sin föregångare, men den här ligger på samma nivå som förra boken. Men det är inte något dåligt då även den var riktigt bra!  Den sista prövningen är en värdig sista-bok men jag hade viljat se en riktigt spännande slutstrid.
 
Har du läst de andra böckerna i Caster Chronicles-serien så får du inte missa den fjärde och avslutande boken!
 
Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vågar ej läsa hela inlägget, håller på att läsa slut boken precis. Går segt för jag tycker inte alls den har samma magi som de förra. Saknar Lenas personlighet, känns som hon backar. Och de spännande avsnitten går för fort fram. Älskar den såklart ändå ;)

2014-09-25 @ 04:13:49
Postat av: Anonym

Ej anonym!!

Svar: Jag försöker att göra mina recensnioner så spoilerfria som möjligt, men för säkerhets skull så förstår jag att du inte läste hela :) Jag läser aldrig en recension till en bok som jag ska läsa, ut i fall att liksom.Lena känns kande inte lika stark i den här boken som i de andra, men jag är glad att man slipper hennes typiska draman :)
Elina

2014-09-25 @ 04:14:51
URL: http://joakimdesign.com/kreativituren
Postat av: Anna A

Gillade verkligen den här serien, ser fram emot att läsa författarnas nya som har kopplingar till denna också om jag förstått rätt.

Svar: Ja de nya handlar om Link och Ridley om jag kommer ihåg rätt :)
Elina

2014-09-25 @ 07:37:28
URL: http://annasbokbord.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0