(För mycket?) Nytt i oktober

Har fått hem och köpt lite böcker. Jag hoppas även på att den kommer ett bokpaket nästa vecka också! När jag tittar på den här högen så förstår jag inte hur jag ens kan tänka tanken att lägga en bokbeställning. Meeen jag vill ju så gärna!
 
 
Jag bad Bonnier Carlsen och raben&sjögren att skicka lite böcker för yngre åldrar så jag kan tipsa barnen efter jul om böcker när jag är ute på VFU. Jag fick de två första böckerna i Pax-serien av Åsa Larsson och Ingela Korsell, Grimmen och Nidstången och så fick jag Röda spår av Katarina Genar som verkar väldigt spännande. Jag ser framemot att sätta mig och läsa något lättare! Tack för böckerna!
 
Från raben&sjögren fick jag Ett väldans bra litet djur av Emi Gunér, Vi ses i obsan av Cilla Jackert, Julklappstjuven av Anna Jansson och Hjärta av damm av Ingelin Angerborn. Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa Hjärta av damm, har hört att Angerborns böcker ska vara läskiga! Tack för böckerna!
 
Endgame - Kallelsen av James Frey fick jag från Bonnier Carlsen och Det oändliga havet av Rick Yancey från raben&sjögren, som är mycket tunnare än första boken om jag kommer ihåg rätt. Ser fram emot att läsa båda två! Tack för böckerna!
För några veckor sedan fick jag även hem Blod & stjärnstoft av Laini Taylor, jag har till och med planerat att hinna läsa den till recensionsdagen! Champion av Marie Lu från modernista är redan utläst och recension kommer imorgon!  Tack för böckerna!
I veckan fick jag även hem ett supergulligt paket som såklart var från Gilla böcker och det innehöll Plan B av Jonathan Tropper och Världens viktigaste kyss av David Levithan (recension kommer i veckan). Har läst allt av Tropper som släppts på svenska och hoppas verkligen att den här håller samma nivå! Tack för böckerna!
I början av Oktober var jag, min äldsta lillasyster och mormor iväg på Rättviksmarknaden. Då passade jag på att besöka min favorit bokaffär, de hade erbjudande på pocket böcker så då fick det bli tre stycken. Rörgast av Johan Theorin, jag har läst de andra böckerna i serien och är glad över att detta är sista boken även om serien varit bra. Kungarnas Krig av George R.R. Martin, nej jag har inte läst första boken än, men det kan ju vara bra att ha andra hemma utifall att? Gone Girl av Gillian Flynn, jag vill också läsa den hypade deckaren som alla pratar om!
Jag hittade The indigo spell av Richelle Mead på tradera för 13kronor ( +40 kronor i frakt), så då slog jag till.
Självklart var den inte i rätt format... Jag får skylla mig själv att jag inte ens tänkte så långt.
 
Så mycket nya böcker att jag inte vet när jag ska börja minska mina olästa böcker i bokhyllan! Men med tanke på glädjen man får när ett paket dimper ner i brevlådan så är det värt det!
 

Kommentarer
Postat av: Gia

Jag har lite samma problem, så många nya böcker men ändå vill jag köpa fler... Räknade häromdagen och tror jag kom fram till att jag släpat hem nästan 100 nya böcker hittills i år. Oups liksom...

Svar: Men oj, jag vill inte ens räkna alla mina nya böcker för i år. Jag börjar få slut på platser att förvara böcker på, men det är ett sånt där problem man skjuter åt sidan tills det är oundvikligt (vilket det blir när man inte kan ta sig ut och ut ur lägenheten).
Elina

2014-10-26 @ 21:56:45
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Elvira

Oj vad många fina nya! Vill också ha Champion ... blir roligt att läsa vad du tyckte! Endgame, Pax-serien, Vi ses i Obsan och Världens viktigaste kyss verkar också spännande! :)

Svar: Ja champion har jag också längtat efter! Jag hoppas på att resten av böckerna också är lika bra :)
Elina

2014-10-27 @ 07:22:38
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
Postat av: Anna G.

Haha, känner igen mig i det där med att beställa böcker för att man så gärna vill. Under de senaste veckorna har jag lyckats få ihop 2½ proppfull ICA-kasse med nya böcker...och några fler kommer till veckan. Oops!

Svar: Då känner jag mig lite lättad att det är fler som "råkar" samla på sig liiiite för mycket böcker och dessutom beställer fler :)
Elina

2014-10-27 @ 23:19:52
URL: http://bokordet.wordpress.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Kommentarsbombar idag! hahha, men min pojkvän började läsa "Plan B" och han har legat i sängen och skrattat så jag gissar på att den är bra! Och jag vill också ha en massa nya böcker!!!

Svar: Ja, jag blir ju så arg när jag får mycket kommentarer haha! Härligt att höra :) Det är ju bara att köpa (att man måste ha pengar för det hör nästan inte hit) du som bor i Göteborg måste ju ha massa roliga bokhandlar att springa i!
Elina

2014-10-28 @ 15:01:59
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0