Blod & Stjärnstoft

Blod & Stjärnstoft | Laini Taylor | Önskemånglarens dotter #2 | s.459 | Bazar
 
Konststudenten och monsterlärlingen Kauro har funnit svaren hon söker. Nu vet hon vem hon är och vad hon är. Men med den kunskapen följer en annan sanning. Hon har älskat en fiende, han har svikit henne och nu måste hela världen sona för hans brott. Kauro måste bestämma sig för hur lång hon är villig att gå för att hämas sitt folk.
 
Längtan är över och alltså wow, vilken bok! Mörk ängel slutade med en cliffhanger och Blod & stjärnstoft är inte sämre. Om det ens är möjligt så älskade jag Blod & Stjärnstoft mer än Mörk ängel. Jag vill ha nästa bok nu! Kärleken står inte i fokus, den är i bakgrunden men som tittar fram titt som tätt så vi aldrig glömmer vad som finns där.
 
Boken suger tag i en från första början och sen är man fast, det går inte att lägga ifrån sig den. Kapitlen är korta men varendaste en av dem (hela 84 stycken!) slutar så spännande att det är omöjligt att sluta läsa. Så här snabbt har nog aldrig 460 sidor blivit lästa, jag borde ha dragit ut på det mer för nu känns väntan på nästa bok evighetslång. Även om tredje boken skulle ha ges ut nästa vecka så är väntan för lång!
 
Jag gillar verkligen att man får träffa så många olika kimärer och änglar, finns det verkligen en god sida? Man får verkligen lära känna bikaraktärerna, alla känns så viktiga och de flesta önskar man bara gott. Men jag har även utsett mina fyra hat-karaktärer. Båda Kauro och Akiva är favoriter, men jag älskar hur Kauro verkligen växer genom bokens gång. Kommer änglar och Kimärer någonsin att accepteras från båda sidor eller kommer de utrota varandra?
 
Missa inte denna serie fylld med spänning, fantasy och förbjuden kärlek. Det kan inte bli bättre än så här. LÄS!
 
Betyg: 5 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0