Nikkis dagbok #3

 
Nikkis dagbok - Berättelser om en (inte så) talangfylld popstjärna | Rachel Renée Russell | Nikkis dagbok #3 | s.320 | Modernista
 
I Nikkis dagbok #3: Berättelser om en (inte så) talangfull popstjärna får vi följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i text och teckningar skildrar sitt dagliga liv med alla dess utmaningar.

Hon skriver om sina vänner, förälskelser, om sin familj och om att lyckas eller inte lyckas bli popstjärna. (Från förlagtes hemsida)

Min lillasyster fortsätter att läsa och avguda denna serie och likaså tävlingen i deras klass om vem som kan mest om Nikki. Dock är inte mina förväntnignar på denna serie lika höga som min lillasysters.
 
I de två första böckerna har det kretsat kring minst två stora händelser på ett sätt så böckerna känts lite uppdelade. I denna har detta förbättrats, i början får man reda på att det kommer handla om en talangjakt och jag gillar att den inte sker förrän i slutet av boken. Där emellan är det små dramahändelser som på ett eller annat sätt är eller blir kopplade till talangjakten. 
 
Nikkki är en otroligt steroetypisk tjej, hon skäms för sin pappa, hennes lillasyster och för allt hon själv gör som inte anses coolt. Att hon fortfarande kan tänka sig att bli vän med skolan populäraste tjej och mobbare trots hur hon behandlat Nikki är otroligt frustrerande. Men efter allt hon utsatt Nikki för i denna bok så hoppas jag att denna önskan har försvunnit. 
 
Nikkis dagbok #3 är precis som de andra två böckerna lättläst, förutsägbar och fulla med bilder (alla tecknade med precis samma kroppsformer) och drama.
 
Rekommenderas till dig i åldern 9 - 13 som söker en lättläst bok där huvudpersonen aldrig har en lugn stund eller som läst och gillat Nikkis dagbok 1 och 2. 
 
Betyg: 2 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0