Sagotema

 
För att minska mina olästa böcker har jag dragit igång med ett sagotema, typ. Boken som ligger vid sängen är en saga (någon av de på bilden). Det kan kännas lite extra mysigt att få läsa en del av en saga innan man ska gå och lägga sig. Det här är alltså böcker som jag borde ha läst när jag var lite yngre, men som jag inte gjorde. Tyvärr så glömde jag skriva in Spiderwick böckerna på min Olästa böcker-lista.

Narnia: Caspian, prins av Narnia(redan läst!)
Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen
Narnia: Silvertronen
Narnia: Den sista striden
Bröderna Lejonhjärta
Ronja Rövardotter
Spiderwick: Stenets öga
Spiderwick: Lucindas hemlighet
Spiderwick: Järnträdet
Spiderwick: Mulgaraths vrede
Stjärnstoft (osäker på om den gills som en saga, men den får vara med ändå)
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Bokbabblaren

Älskar de utgåvorna av Narnia! :)

Svar: Ja, de är så fina :)
Elina

2014-03-14 @ 09:38:45
URL: http://bokbabblaren.blogspot.com
Postat av: Gia

Den bakre ugglan är jättesöt, vart har du hittat den? :)

Svar: Lagerhaus! :) de har massor av fina ugglesaker :)
Elina

2014-03-14 @ 10:07:26
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Therése

Sagor är härliga!
Vilka fina ugglor! Har nog kollat på de där lyktorna på lagerhaus jag vet inte hur länge men ändå aldrig lyckats få med dem hem. Märkligt!

Svar: De är super mysiga :)
Elina

2014-03-14 @ 10:24:22
URL: http://kattugglan.blogspot.se
Postat av: Lovisa

Åh, du har samma utgåvor av Narnia-böckerna som fanns i mitt skolbibliotek och som jag läste på mellanstadiet, vilken nostalgi! Narnia-serien är verkligen ett gäng böcker man kan läsa när man är äldre och se med helt nya ögon.

Svar: Min mamma samlade dem åt mig när jag var liten! Vilket jag är riktigt glad för nu. Jag har inte läst hela serien än. Men om jag någon gång får barn ska jag tvinga dem att läsa den i "rätt" ålder! :)
Elina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0