Den perfekta bokserien

Jag har precis läst klart hel Rör mig inte serien. Fick hem Sätt mig i brand för någon vecka sedan och insåg då att det var dags för en omläsning av serien om jag skulle komma ihåg vad som hänt. I omläsningen inkluderade jag även novellerna Falla sönder ur Warners perspektiv och Bryta sönder ur Adams perspektiv. Igår läste jag ut sista boken. Just nu så känner jag att en bokserie blir inte bättre än så här, det är omöjligt. Tahereh Mafi har skrivit den perfekta bokserien. Lyckan över detta går snabbt över förtvivlan då jag inser att serien faktiskt är slut.
 
Vad gör man egentligen med den där tomhetskänslan som man får efter att ha läst ut en fantastisk serie?

Kommentarer
Postat av: Klara

Det är väldigt svårt att göra någonting åt den känslan! Du får kanske försöka täcka över den med en ny väldigt bra serie. :)

Svar: Ja absolut! Har nyss påbörjat Mara Dyer och The Selection, känns som om de också kommer lämna ett stort tomrum efter sig när de också är slut ;)
Elina

2014-08-01 @ 10:48:17
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Elin

Exakt så känner jag mig nu.. Helt tom efter att ha läst ut en riktigt bra serie, har dock inte läst novellerna. Jag vill väldigt gärna läsa dem men gillar inte e-böcker särskilt mycket ;/ Så jag undrar om du läste novellerna som tryckta böcker, och om du skulle vara intresserad av att sälja dem till mig? Det skulle betyda väldigt mycket för mig :)

Ps. älskar din blogg, den är så fint gjord och jag har läst mycket mer sen jag började följa din blogg :)

Svar: Den första novellen tror jag finns tryckt men endast i ett fåtal upplagor och den andra novellen finns bara som e-bok. Så de svenska novellerna finns nästan enbart digitalt. Jag läste de svenska novellerna på surfplatta även fast jag inte gillar att läsa böcker digitalt. Men jag köpte de tryckta novellerna på engelska och de finns att få tag på lite varstans t.ex. CDON.com och sf-bokhandeln :)
Elina

2014-09-13 @ 23:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0