Ankomsten

Ankomsten | Shaun Tan | - | 126 s. | Kabusa böcker
 
Ankomsten är en berättelse om en man som lämnar sin familj och sitt hemland för att kunna försörja dem där hemma. Boken är fantastisk på alla sätt och vis men det mest otroliga är hur Shaun Tan lyckas förmedla en berättelse utan ett enda ord.
 
Bilderna är sepiafärgade och som vanligt helt otroliga. Även om boken är utan text så tar det ett tag att ta sig igenom boken. Bilderna är många, perspektiven och storlekarna på bilderna varierar men varje bild är lika fantastisk och detaljrik som den förra.
 
 
Jag har läst alla Shaun Tans böcker utom Borttappad. Av de böcker jag läst av Tan så är alla speciella på sitt sätt och det är omöjligt att välja en favorit. Men jag kan säga att Ankomsten är en av de mest annorlunda böcker jag läst då den är ordlös. Jag är fortfarande förvånad och positivt överraskad över hur man kan lyckas att berätta något så väl utan ord.
 
Ankomsten är en helt fantastisk bok som förtrollade mig redan från första sidan. Shaun Tans berättarteknik är något av det mest otroliga jag någonsin läst. Om man är ute efter en otrolig berättlese där man är fångad från början till slut så är Ankomsten den rätta boken!

Betyg: 5 av 5. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0