Spökstaden

 
 Spökstaden | Ransom Riggs | Miss Peregrines #2 | 432 s. | raben&sjögren
 
Spökstaden fortsätter precis där förra boken slutade. Tomgastarna är fortfarande på jakt efter Jacob och hans besynnerliga vänner. De vet inte vart de ska ta vägen eller hur de ska kunna göra Miss Peregrines mänsklig igen. Under bokens gång besöker de inressanta platser men träffar något mer intressanta personer/djur/varelser (låt oss kalla dem besynnerliga).
 
Det var ett tag sedan jag läste första boken, ett tag var det svårt att förstå vem som var vem och vad en loop är för något. Där var de första sidorna i boken till stor hjälp då det finns bilder på alla besynnerliga barn med en liten texten med namn och beskrivning på vilket sätt de är besynnerliga.
 
Jag var inget stort fan av första boken men jag kan med glädje berätta att den andra boken är bättre. Men det bästa av allt är ändå att även denna innehåller bilder! Det jag gillade med första boken var att allt till en början kändes så mystiskt och när man väl fått reda på lite mer så var den inte alls lika intressant längre. Spökstaden har ett högre tempo än första boken och allt som allt är boken en spännande läsupplevelse. Visst kunde den kännas något seg ibland men när jag läste sista sidan så ville jag inte att den skulle ta slut, inte än!
 
Även om man inte gillade Miss Peregrines hem för besynnerliga barn så bör man ge Spökstaden en chans. Om man tröttnar så finns det alltid fina bilder som motiverar en att fortsätta fram till nästa.
 
Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Mia

Ops, nu påminner du mig om att jag har boken liggandes någonstans! Påbörjad. Håller helt enkelt på att läsa lite för många samtidigt. Älskade första, så dina ord bådar ju gott! Bilderna är verkligen härliga!

Svar: Spökstaden var faktiskt riktigt bra!
Elina

2014-07-24 @ 17:08:05
URL: http://joakimdesign.com/kreativituren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0