Fångade Själar

Titel: Förlorad själFångade Själar
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin, tack för boken!
Språk: Svenska
Sidor: 368
Serie: Soul Screamers #0,5 & #1
 
Handling (från förlaget):
NÅGOT ÄR INTE SOM DET SKA MED KAYLEE CAVANAUGH

Hon ser inte döda människor, men ...

Hon känner på sig när någon i hennes närhet är på väg att dö. Och när det händer är det som om en kraft bortom hennes kontroll tvingar henne att gallskrika. Bokstavligt talat. När anfallen kommer allt oftare börjar Kaylee själv undra om hon inte håller på att bli galen. 

Allt hon vill är att njuta av att den snyggaste killen i skolan börjat lägga märke till henne. Men att ha en normal dejt verkar omöjligt när det blir alltmer tydligt att Nash vet mer om hennes behov att skrika än hon gör själv. Och när deras klasskompisar börjar dö utan någon förklarlig anledning är det bara Kaylee som kan förutspå vem som står på tur ... och bara hon som har möjlighet att rädda dem.

Tankar:
Jag har funderat på att läsa denna serie ett tag då jag sett att många bokbloggare gillar den, sen såg jag att den släppts på svenska och då var det inget att fundera på längre. 

Man blir snabbt fångad av berättelsen och frågorna blir många, men det är även det som ger spänningen.
Boken är fängslande och kryllar av intressanta karaktärer av alla olika slag. Det enda jag är något besviken på är kärlekshistorian utvecklades lite väl fort dock får man reda på varför det gick så snabbt. 

Jag förstår varför så många har hyllat denna serie,man slutar läsa inte förens boken är slut och då vill man genast ha nästa. En bok innehållandes spänning, mytologi, kärlek och familjedraman, en riktigt bra bok med andra ord. Nu väntar jag spänt på fortsättningen som jag gärna läser så fort den kommer ut!

Ett stort plus att boken innehåller Förlorad själ som är en novell innan själva boken, den utspelar sig till största del i ett mentalsjukhus vilket var riktigt spännande. 

Betyg: 4/5

Finns att köpa här: Harlequin | cdon | adlibris | bokus

Kommentarer
Postat av: Bella

Hmm, kanske blir att kolla upp den där. Verkar lovande ju :)

2014-01-07 @ 22:52:49
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Gia

Jag tyckte också om den här och sörjer lite för att Harlequin bestämt sig för att sluta med paranormal romance :( sista som kom var i december så blir ingen svensk fortsättning på denna

Svar: Whaaaaat! Hade jag ingen aning om :( men är inte paranormal romaner deras grej typ? En av dem iallafall.
Elina

2014-01-08 @ 13:42:59
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Emellie

SV: Haha, väldigt snällt! :D Jag tyckte om Insurgent när jag läste den, men jag vet att jag var besviken. Såhär i efterhand har jag fått lite negativa känslor för boken, tyvärr, och är inte alls sugen på att läsa Allegiant på grund av det... Nej, Insurgent var en besvikelse för mig.

2014-01-09 @ 11:53:02
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Gia

Jag visste inte heller att de skulle lägga ner innan deras web-Victoria berättade det när jag frågade henne om när fortsättningen på den här skulle komma ut :( deras paranormal är ju det bästa det ger ut :( undra om det är all paranormal som läggs ner eller bara paranormal romance... Glömde fråga

2014-01-22 @ 14:17:53
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Gia

"Beslutet att lägga ner Paranormal Romance-serien togs nyligen och det beror på ett tyvärr alldeles för lågt intresse. Vissa av böckerna, som fortsättningen på Alice i Zombielandet eller De Odödligas Regler, kommer ni dock att kunna köpa via exempelvis Adlibris på svenska under 2014. Och föredrar man att läsa böckerna på engelska finns dom alla på amazon.com, samma sak med Underjordens Härskare och Soul Screamers av Rachel Vincent. Vi har även kvar vår Bestseller-serie som har paranormala inslag. Hälsningar, webb-Vic."

Svar: Glad att Alice i Zombielandet och de odödligas regler kommer ut på svenska iallafall.
Elina

2014-01-22 @ 14:26:25
URL: http://bokfrossa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0