Beautiful Creatures #3

Titel: Beautiful Creatures - Det högsta priset, det största offret
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Semic, tack för boken!
Språk: Svenska
Sidor: 480
Serie: Beautiful Creatures #3
 
Denna recension innehåller spoilers om du inte läst tidigare delar!
 
Handling (från förlaget):
Sedan Ethan mötte den mystiska Lena med det mörka håret och de gröna ögonen har ingenting varit sig likt. En värld av magi och mystik har öppnat sig för honom, och det går inte att vända tillbaka. Tillsammans har de gått igenom enorma svårigheter och deras kärlek har överlevt allt. Ethan kan inte tänka sig ett liv utan Lena.

Men de har påverkat den magiska balansen i världen en gång för mycket. Oförklarliga och mystiska saker börjar hända i deras hemstad Gatlin. Även den magiska världen är starkt påverkad. Snart står det klart att det kommer att krävas ett offer för att återställa balansen. Men vad - eller vem - måste offras för att rädda Gatlin?
 
Tankar:
Lena har tagit sig själv och Link är en incubus, ingenting är sig likt i Gatlin då tingens ordning är bruten och värre blir det. Kaoset har bara börjat.
Konflikter trappas upp, spänningen stiger och varslarna fortsätter vilket gör det hela till en stärckläsningsbok.

Det högsta priset, det största offret är helt klart den bästa boken i serien hittills. Karaktärerna blir intressantare desto längre in i serien man kommer och det bjuds på massor utav överraskningar. Miljön skildras så pass bra att jag kan se Gatlin framför mig och känna den fruktansvärda värmen. Men jag blir mer och mer säker på att det inte är ett ställe för mig. Då inte någon verkar vara trygg någonstans.

Boken innehåller massor av oförutsägbara händelser och slutar med en cliffhanger utan dess like och nu vill jag ha nästa bok att sluka. Jag ser fram emot att se hur de alla ska klara av att lösa detta om det ens är möjligt.
Böckerna blir bara bättre och bättre, mina förväntningar inför den fjärde och sista boken är skyhöga.
 
Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Jag önskar verkligen att The Fault in Our Stars hade blivit en ny favoritbok för mig, men det blev det tyvärr inte :(

2014-02-01 @ 16:08:36
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Bokslukaren

Åh, vad roligt att del 3 också är bra! Då har jag med andra ord något att se fram emot:)

Svar: Jaa det har du absolut! :)
Elina

2014-02-02 @ 21:13:28
URL: http://recensenten.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0