Planerad läsning i December

Vi är redan några dagar in i december och snart är det redan 2015! Men innan vi firar det nya året och helst innan julafton också så har jag någr böcker jag vill läsa ut innan dess. 
 
Recensionsexemplar högen måste minska! Det har blivit ett stort stressmoment istället för enbart nöje. Innan julafton vill jag läsa dessa: De odödligas regler av Julie Kagawa, En julsaga av Charles Dickens, Endgame - kallelsen av James Frey, Det oändliga havet av Rick Yancey och Maze runner - i vansinnets öken av James Dashner.
Det jobbiga är att detta inte är alla mina recex, jag har dessutom flera barnböcker att läsa också. Men så fort högen minskar lite så övergår förhoppningsvis stressen till glädje!
 
Sedan har jag ett par böcker från min TBR-hög som jag vill ska bli lästa innan nyår. Det tråkiga är att alla dessa är införskaffade i år och därmed inte uppskriven på min lista över olästa böcker. Men jag ser det som förebyggande syfte, om dessa inte är lästa inför nästa år så hamnar de på år 2015´s lista!
Rörgast av Johan Theorin, Let it snow av John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle (denna ska vara läst innan jul), Den man älskar av Mari Jungstedt, Land of stories av Chris Colfer, Gregor från ovanjord av Suzanne Collins, Det hemliga hisschaktet av Lemony Snicket. 
Jag efterlyser även del 7 & 8 i Syskonen Baudelaires olycksaliga liv-serien. De verkar vara helt omöjliga att få tag på. Jag har resterande böcker i serien. 
 
Är det någon bok som jag verkligen borde satsa på att läsa?
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

En julsaga måste du hinna läsa i dec:).

Svar: Det har jag faktiskt redan hunnit! Känns extra bra att ha läst en klassiker den här månaden :)
Elina

2014-12-08 @ 21:45:35
URL: http://www.nakit.webblogg.se
Postat av: Lena

Ser ut som trevlig decemberläsning.

2014-12-12 @ 16:56:39
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0