Plan B

 Plan B | Jonathan Tropper | - | s.320 | Gilla böcker
 
Bens kompisgäng lämnade college med storslagna drömmar. Nu ska de fylla 30, och inget har blivit som de tänkt sig. Ben ska skilja sig, Lindsey är arbetslös, Chuck är fortfarande en clown och Alison är olyckligt kär i samma kille. Den femte personen i gänget, Jack, är visserligen en hyllad filmstjärna, men med ett kokainberoende, vilket vännerna bestämmer sig för att ta på allvar. När deras planer på att sätta sig ner och prata med honom misslyckas, formas plan B: en kidnappning (från förlagets hemsida).
 
Jag har tidigare läst allt det som givits ut av Tropper på svenska och gillat det jag läst. Plan B gjorde mig inte besviken! 
 
Plan B's huvudkaraktär handlar såklart om en man som är något patetisk, som inte känner sig nöjd med livet och som inte har ett bra kärleksliv, självklart är han Jude. Släng in lite drama och komiska händelser så har du Plan B och resten av Troppers böcker i ett nötskal. Även om Tropper använder sig av i stort sett samma grund till huvudkaraktär så blir inte böcker enformiga, visst man märker ett mönster men det gör inget då händelserna i böckerna skiljer sig från varandra. 
 
Boken är lite småseg men bjuder på en underhållande läsning. Troppers böcker är perfekta att läsa på tågresor, även denna påbörjade jag på vägen till mina föräldrar, vilket innebär tågresa. Resorna blir genast mycket roligare, men man får räkna med att folk sneglar om man börjar skratta högt. 
 
Plan B håller sig som sagt inom Troppers ramar, dock inte den bästa av hans verk men absolut inte den sämsta. Söker du en bok om en lite tragisk person skrivet på ett komiskt och underhållande sett så rekommenderar jag Plan B!
 
Betyg: 3,5 av 5
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0