Kanske är det allt du behöver veta

 Kanske är det allt du behöver veta | E. Lockhart | - | s.258 | Lavender Lit

 

En vacker och välbärgad familj.
En privatägd ö.
En smart, men trasig tjej och en passionerad kille med högtflygande drömmar.
Fyra vänner vars vänskap blir destruktiv.
En revolution. En olycka. En hemlighet.
Lögnerna.
Kärleken.

Läs den.
Och om någon frågar hur den slutar –
LJUG. (från förlagets hemsida)

Jag visste inte så mycket alls om boken innan jag började läsa den, jag hade läst baksidan och den såg otroligt lovande ut. Dessutom hade jag läst att det var något speciellt med slutet, men är så visste jag inte. Vilket passar mig perfekt, men just till den här boken var det ännu bättre att inte veta något. Ju mindre du vet om handlingen desto bättre. Kanske är det allt du behöver veta är allra bäst om man påbörjar den utan några som helst spoilers. Det är många namn att hålla reda på i boken, på både männsikor och hus, dessutom är de lätta att blanda ihop. Men först nu insåg jag att jag hade kunnat ta släktträdet som är på den första sidan i boken som hjälp till det. Så till er som inte läst boken än, kom ihåg släktträdet!


Handlingen kändes lite seg, den kom ju liksom ingen vart. Men jag ville verkligen få reda på vad som faktiskt hänt och vad den stora familjehemligheten var. Visst händer det några intriger på vägen men inte några som får en att vilja fortsätta läsa om det inte vore för den där olyckan och minnesförlusten. Jag stör mig på Cady till och från, hon velar ju bara! Men den ja stör mig på allra mest är den överbeskyddande mamman. Men allt får sin förklaring.


Alltså, slutet! Det slutet! Slutet! Jag blev så himla paff, boken som till största del känts ganska förutsägbar och sedan kom slutet! Om ni inte tycker att Kanske är det allt jag behöver veta tillhör er genre, så ge den en chans enbart för slutet! 

Letar du efter en bok med ett oförutsägbart slut, så är Kanske är det allt jag behöver veta just den boken!

Betyg: 3,5 av 5


Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Hejsan!

Kul att du är med i lucka 11, var gärna med i dagens lucka!

http://lifeofjohanna.se/2014/december/lucka-12.html#comment

2014-12-12 @ 14:04:03
URL: http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0