I vansinnets öken

 
Maze Runner - I vansinnets öken | James Dashner | Maze runner #2 | s.368 | Semic
 

Efter flykten från labyrinten trodde Thomas att han och de andra skulle få sina liv tillbaka. Men ingen av dem visste vilken sorts liv som väntade dem.

 

Nu vet de. En bränd jord, förstörd av klimatförändringar och sjukdom. En värld som härskas av kaos. 
Flykten är långt ifrån över. De står inför en ny och fruktansvärd prövning. De har två veckor på sig att korsa en förbränd öken och ta sig till andra sidan. De kommer att möta sjukdom, galenskap och vänner som inte går att lita på - ingen går säker. 
Kommer Thomas och hans vänner någonsin att bli fria? Finns gåtans lösning bland Thomas förlorade minnen? 
Missa inte den fantastiskt spännande fortsättningen i Maze runner-serien! (från förlagets hemsida)

 
Först vill jag tacka Semic för att de gav ut andra delen i Maze runner myyycket snabbare än vad det tidigare var sagt. Nu hoppas jag på att tredje delen kommer lika fort, jag vill helst ha den nu!
 
Förra boken slutade otroligt spännande, speciellt efter man fått läsa ett smakprov på nästa bok. I bokserier älskar jag oftast den första boken allra bäst då allt känns så nytt och mystiskt vilket det gjorde i I dödens labyrint. Men jag måste säga att I vansinnets öken var ännu bättre! Det är en riktigt bladvändare som inte låter dig göra något annat förrän du läst ut den. Om du inte gillade första del så tycker jag ändå att du ska ge fortsättningen en chans, för det blir bättre! Förväntningarna blev som sagt överträffade, det är alltid lika kul när det händer!

De som lyckats ta sig ut ur labyrinten blir återigen utskickade på ett nytt test, den här gången har de sina nuvarande minnen kvar och Thomas börjar få glimtar av sina tidigare minnen. WICKED återkommer hela tiden, men frågan från förra boken består: är WICKED bra? Självklart slutar boken med ett stort ha-begär efter nästkommande bok i serien. 

Jag blev inte så himla fast i första delen av Maze Runner som jag hade hoppats, men efter att ha läst andra delen i serien så har jag hamnat där. Jag är fast och jag vill ha mer nu!

Om du vill bli fast i Maze Runner-träsket så bör du läsa I vansinnets öken som innehåller massor av spänning och snabbt blir en riktig bladvändare.

Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Elvira

Läste nyligen ut första delen och tyckte den vsr riktigt bra men ingen favorit än. Men då ska jag ta ditt råd och definitivt läsa andra delen snart!

Svar: Så kände jag också efter första boken, men andra delen var riiiiiiktigt bra :)
Elina

2014-12-14 @ 12:47:47
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
Postat av: Life of Johanna

Hejsan!

Kul att du är med i dagens lucka! Lycka till!

2014-12-14 @ 16:19:15
URL: http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0