Längta

 
Längta | Sylvia Day | Historical romance #4 | 249 s. | Bookmark förlag
 

"Att vara rik kan vara farligt. Någon försöker skrämma den intelligenta arvtagerskan Eliza till äktenskap, men hon har inga planer på att låta sig duperas. I stället hyr hon en man som ska infiltrera friarna.

Men att ha vissa män i sin närhetkan vara farligare. När privatdetektiven Jasper Bond inte kan motstå Eliza svala skönhet ger han sig själv ett dubbelt uppdrag – att avslöja den skyldige och övertyga Eliza om att det finns något som kallas äkta kärlek".

Jag hade tidigare läst Crossfire-serien, Förskalv|Efterskalv och Synda av Sylvia Day när jag fick hem Längta. Detta ledde till att jag var tvungen att läsa Drama och Älska innan jag tog tag i Längta, den sista i Historical romance-serien. Jag farade att den skulle vara lik Synda, vilket den också var men några snäpp bättre.

Sylvia Days böcker brukar vara lättlästa och fängslande, Längta är inget undantag. Efter att ha läst alla böcker i Historical romance-serien kan man lätt se ett mönster i handlingen som kan bli lite enformigt om man, som jag, plöjer igenom dem under en kort tid. Men trots detta så gillade jag Längta, den hade en bra kombination av spänning, kärlek och passion. Tyvärr så saknade jag känslan av att måste-läsa-nu-och-kan-inte-göra-något-annat känslan. Längta är en helt okej kärlekhistoria och bättre än sina föregångare i serien.


Betyg: 3 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0