I love spring book tag

Jag blev taggad av Bella, tack! Hittade listan översatt hos Pia Bookrelated.
 
1. Hur är våren där du bor?
Här i Gävle är det grönt och fint! Jag har till och med kunnat invigt sola-i-bikini-på-balkongensäsongen! Det bästa är nog ändå alla kaniner (vildkaniner) som springer omkring. Det enda dåliga som jag kan komma på är väl att det alltid blåser! ALLTID! Nu när våren är här är jag extra tacksam över att jag inte har pollenallergi!

2. Vilken är ditt mest efterlängtade boksläpp i vår?
Det måste vara Prodigy av Marie Lu eller Sätt mig i brand av Tahereh Mafi eller Den man älskar av Mari Jungstedt eller Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick (pocket).
 
3. Visa ett bokomslag som får dig att tänka på våren.
Vårlik av Mons Kallentoft. Tulpaner hör ju iallafall till våren!

4. Var kommer du sitta och läsa i vår?
På balkongen om inte vädret är för hett, annars i soffan.
 
5. Hitta ett omslag med en sol på!
Det här var riktigt svårt! Men efter att jag lagt ut alla böcker på golvet så hittade jag denna (gömd mellan två pärmar):
Hattjakten av Sven Nordqvist! En av de bästa barnböckerna och självklart har framsidan en tavla på en solnedgång.

6. Vilka är dina favoritböcker att läsa på våren?
Sarah Dessens böcker, eller kanske att de mer hör till sommaren. Mari Jungstedts böcker passar också bra till våren!

7. Hitta en bok med många olika färger på omslaget.
Snow white av Bröderna Grimm & Camille Rose Garcia

8. Vilka taggar du?
Gia
Anna
Elin

Kommentarer
Postat av: Bella

Kom på det att jag glömde lägga upp frågorna i text också! Har inte haft tillgång till en dator förrän nu heller men nu är det fixat. Tur att du hittade dem hos Pia ändå :)

2014-04-26 @ 18:57:55
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Lena

Omslaget till Snow white är så läckert!

2014-04-27 @ 11:41:34
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0