Månadssammanfattning September 2013

 
Lästa:
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg
berövad av Liz Coley
Tankens mosaik av Susan Zimmerman
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri
Utmana, utforska, utveckla! av Caroline Liberg
Legend av Marie Lu
Mansmyter av Björn Ambjörnsson
Komo av Pontus Joakim Olofssin
Literacy av Carina Fast
 
Antal lästa: 10st
Svenska: 10st
Engelska: 0st
 
Bästa bok:  Min mormor hälsar och säger förlåt, Legend var riktigt bra den med. Men Min mormor... har något jag inte kan sätta ordet på. 
Sämsta bok: Mansmyter, men det var kurslitteratur så det är lite tråkigt att välja den. Så den gills inte, då blir mitt svar KoMo.
Största överraskning: Literacy Berövad var mycket bättre än jag trodde!
Största besvikelse: Kaffe med rån, jag trodde det skulle vara mer, mer av allt!
 
Kommentar: Trodde inte det skulle bli så pass många böcker det blev. Men det vart det! Jag har bara läst kurslitteratur och recensionsexemplar, oktober kommer troligen se likadan ut. Sen måste jag försöka att minska olästa böcker i bokhyllan.
 
Just nu läser jag: Beautiful Creatures - svåra val, magiska hemligheter (fortfarande, den första jag fick fattades det sidor i och sen upprepades vissa sidro, har ny bok nu), Rekviem (snart utläst, sååå bra!), Enders spel som jag bara hunnit påbörja lite smått. Så tre böcker som jag läser sen har jag påbörjat Bloodlines av Richelle Mead och Den dubbla tystnaden av Mari Jungstedt. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Backmans bok kommer jag absolut att läsa framöver. Läste boken om Ove, som jag fullständigt älskade. Ett öga rött är en bok som jag länge tänkt låna av min dotter, som säger att den är jättebra!!

Svar: Jag älskade Oveboken också och den nya håller samma nivå :) ett öga rött tyckte jag bara Var okej, den är nyttig att läsa :)
Elina

2013-10-02 @ 12:39:12
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Malin

Vilken bra läsmånad du haft!

2013-10-02 @ 13:01:05
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se/
Postat av: Carro

10 böcker är verkligen inte fy skam! :)

2013-10-02 @ 16:23:59
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0