Beautiful Creatures #2

Titel: Beautiful Creatures -svåra val, magiska hemligheter
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Semic, tack för boken!
Språk: Svenska
Sidor: 512
Serie: Beautiful Creatures #2
Betyg: 4 av 5 
 
Handling (från baksidan) och tankar:
Sedan Ethan mötte den mystiska Lena med det mörka håret och de gröna ögonen har ingenting varit sig likt. Ethan kan inte tänka sig ett liv utan Lena. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi. En världe där det är farligt för Ethan att vara. 
Efter en svår förlust drar sig Lena undan. Ethan hemsöks av mystiska visioner. I skuggorna döljs ett hot, värre än de kan föreställa sig. Deras kärlek är stark, men blir den här motgången för mycket?
 
När jag läste den första boken i serien så önskade jag att jag gillade den mer än jag gjorde, alltså var jag bara måttligt intresserad av den här. Men det är en serie jag ville fortsätta med och oj vad glad jag är att jag gjorde det. Den andra boken är så otroligt mycket bättre än den första. Förra boken var okej, den här var mycket bättre. Första boken saknade tempo och blev seg att läsa, den här är helt tvärtom. Spännande och händelserik vilket leder till att den snabbt blir utläst. Det händer nya saker hela tiden so gör att boken hela tiden drivs framåt, det var bara lite i början som det gick segt att läsa. 
  Jag har fortfarande inte hittat någon riktigt liknande bokserie eller ensamstående bok som liknar Beautiful Creatures vad jag kan komma på. En bok om kärlek, magi, spänning och vänskap, när jag beskriven bok så, så beskriver jag även många andra men den här har något mer. 
I Svåra val, magiska hemligheter får vi reda på en hel del nya saker vi undrat över sedan första boken, men självklart kom ännu fler frågetecken.
  Boken slutade såklart på ett sätt så man vill läsa tredje delen på en gång, men jag antar att vi kommer få vänta ett bra tag på andra delen. 
 
Om du som jag, inte gillade förra boken så värst mycket så ska denna ändå läsas då den är flerga gåner bättre. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag blev helt besatt av Beautiful creatures. Mörkret hos Lena är så fascinerande, och Macon! Har du sett filmen? Lika fantastisk den! :)

2013-10-16 @ 21:46:45
URL: http://joakimdesign.com/kreativituren
Postat av: Carro

Haha och jag tyckte att den första var bättre än den andra ;D

2013-10-16 @ 22:12:25
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jag tyckte den första var lite bättre än den andra. Men jag gillade båda väldigt mycket. :)

2013-10-16 @ 22:47:47
URL: http://jennifershorna.blogspot.se/
Postat av: Jennifer

Jag tyckte den första var lite bättre än den andra. Men jag gillade båda väldigt mycket. :)

2013-10-16 @ 22:47:47
URL: http://jennifershorna.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0